سریال سردار سلیمانی پخش می‌شود/ تأسیس کارگزاری در ساترا برای تضمین سوددهی

رادیو تهران روایت زندگی سردار سلیمانی را به مدت ۷ روز روی آنتن می‌برد و مستند خادم الرضا امشب پخش می‌شود.

به گزارش ایمنا، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون، خبرهایی همچون روایت زندگی سردار سلیمانی و خاطرات یاران سردار در رادیو، "طوفان شن" در شبکه پنج، تأسیس کارگزاری در ساترا برای تضمین سوددهی و "جشن سربرون" و "رعد و برق" در شرایط سخت و منتظر بارش برف سنگین را به همراه جزئیات بخوانید:

بخشی از زندگی حاج قاسم سلیمانی با عنوان «او را هنوز نشناختم» از امشب (۱۳ دی‌ماه) با نمایش بخشی از زندگی مرد میدان به مدت یک هفته از رادیو تهران پخش خواهد شد.

این نمایش رادیویی به کارگردانی محمد پورحسن، تهیه‌کنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد، نویسندگی هاجر کوشکی و گویندگی معصومه عزیز محمدی پخش خواهد شد.

بازیگرانی که به ایفای نقش می‌پردازند: رضا عمرانی، محمد شریفی‌مقدم، محمد رضاعلی، حمید یزدانی، فریبا طاهری، محمد پورحسن، شمسی صادقی، شهین نجف‌زاده.

نمایش‌های شبکه رادیویی تهران را هر شب جز جمعه‌ها از ساعت ۲۲:۳۰ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز روی آنتن خواهد رفت.

مخاطبان در اقصی نقاط دنیا می‌توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرند. همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می‌توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده‌های دیجیتال (ست تاپ باکس) دریافت کنند.

مستند پرتره «بوسه‌ای از ابومهدی» که امشب شنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۹:۵۰ پخش می‌شود، بعدی شاعرانه را از شخصیت این شهید به نمایش می‌گذارد.

در معرفی این مستند آمده است: جنگ چیز بدی است اما در خودش شاعرانگی غریبی دارد، دائم فکر می‌کنیم شاید گلوله و موشکی در کمین است. اگر من نه، هم رزمم در آستانه مرگ است، این می‌شود که آغوش رزمندگان دائم به روی هم گشوده می‌شود. خبر فتح، خبر شهادت رزمنده‌ای و آمدن فرمانده‌ای محبوب، فرقی نمی‌کند همگی صرفاً بهانه‌ای است تا ببینیم مرگ چه بویی می‌دهد.

مستند «بوسه‌ای از ابومهدی» به کارگردانی وحید فراهانی و نویسندگی مهدی مطهر، در ۴۰ دقیقه ساخته شده و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

«نشان سرخ ذوالفقار» با خاطراتی از یاران، نزدیکان و خانواده سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از رادیو نمایش پخش می‌شود.

«نشان سرخ ذوالفقار» به قلم اصغر استاد حسن معمار است که دارای دو بخش است؛ بخش اول به صورت داستانی است که دوران تولد تا انقلاب اسلامی شهید سلیمانی را خاطره‌انگیز می‌کند و بخش دوم از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۸ و همچنین زمان شهادت این شهید والامقام را بیان می‌کند. البته در بخش دوم خاطرات و روایت‌هایی از خانواده شهدا، سرداران و همرزمان وی نیز درج شده است.

این اثر با روایتگری مهدی نمینی مقدم، تهیه‌کنندگی انسیه شمس‌اللهی و با هنرمندی ۱۴ بازیگر رادیو، شامل ۷۲ روایت است که هر بازیگر نقش خاطره‌گو را بازی می‌کند.

«نشان سرخ دوالفقار» در ۴۱ قسمت هر روز در فواصل پخش شبکه رادیویی نمایش روی آنتن می‌رود.

مستند «خادم الرضا» با موضوع فعالیت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان خادم حرم رضوی، شنبه ۱۳ دی‌ماه از شبکه افق پخش خواهد شد.

«خادم الرضا» عنوان مستندی است درباره بخشی از زندگی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که به عنوان یکی از خادمان حرم رضوی مشغول فعالیت بوده است.

او هر زمان که فرصت می‌یافت، به مشهد می‌رفت و به عنوان یک خادم، در خدمت زائران حرم امام خوبی‌ها بود.

در این مستند تصاویری کمتر دیده شده از این شهید بزرگوار در هنگام غبارروبی ضریح مطهر و دیگر فعالیت‌های او به تصویر کشیده شده است.

«خادم الرضا» را می‌توانید شنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۲۰ از شبکه افق تماشا کنید.

شبکه پنج سیما در جشنواره زمستانی فیلم سینمایی ایران و جهان، مجموعه‌ای از بهترین آثار سینمایی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است. سینمایی نوستالژیک «طوفان شن» به کارگردانی جواد شمقدری یکشنبه ۱۴ دی‌ماه بعد از خبر ساعت ۲۴ تماشایی می‌شود.

در این اثر دهه هفتادی هنرمندانی چون: احمد نجفی، فیروز بهجت محمدی، حسین انصاری، مهشید افشارزاده و … ایفای نقش می‌کنند. طوفان شن بر اساس روایتی از واقعه حمله نظامی آمریکا به ایران در سال ۱۳۵۹ ساخته شده است.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا از تأسیس کارگزاری‌ها برای تضمین سوددهی در حوزه تولید محتوا خبر داد.

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر جهت ایجاد تعامل بهتر نهاد تنظیم‌گر ساترا با رسانه‌های فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر و تدوین سازوکاری جهت ایجاد خودتنظیمی در رسانه‌ها، اقدام به ارائه طرح کارگزاری کرده است که طی ۲ نوبت فراخوان ثبت‌نام، تعداد قابل توجهی از فعالان حوزه صوت و تصویر اقدام به ثبت‌نام کردند.

با توجه به استقبال فعالان حوزه صوت و تصویر از طرح کارگزاری، برای معارفه و بیان مسائل پیش روی کارگزاران و تعامل بهتر آنان با دبیرخانه کارگزاری، جلسه‌ای تحت عنوان «نشست توجیهی متقاضیان دریافت مجوز کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر» برگزار شد.

در ابتدای این جلسه صادق امامیان رئیس ساترا درباره نهاد تنظیم‌گر ساترا و نمونه‌های تنظیم‌گری در آفکام (ofcom) به عنوان نهاد تنظیم‌گر در اروپا و همچنین تبیین ضرورت و اهمیت فعالیت کارگزاران در حوزه صوت و تصویر فراگیر کشور توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه وحید فرهمند معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا گفت: رسیدن به تنظیم‌گری مناسب، نیازمند چند مؤلفه است. ساترا در این مسیر راهی ندارد جز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث تولید محتوای بومی.

وی افزود: بهبود وضعیت محتوا باید همزمان با بقیه مؤلفه‌های تنظیم‌گری اتفاق بیفتد تا یک زنجیره ارزش شکل بگیرد. ارتقای وضعیت محتوا بدون اینکه اقتصاد آن شکل بگیرد یعنی تنظیم‌گری شکست خورده یا بالعکس.

فرهمند با بیان اینکه ساترا در حوزه تولید محتوا ابلاغیه‌هایی صادر کرده که خواسته تولیدکنندگان محتوا نیز بوده است، اظهار کرد: ساترا برای حمایت از تولید محتوای فاخر داخلی و جذب سرمایه‌گذاران به سمت این تولیدات و تضمین سودآوری نظام توزیع مسئولیتی را شکل داده و از تیم‌های رسانه‌ای مختلف دعوت به تأسیس کارگزاری‌های تولید محتوای حرفه‌ای کرده است.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در پایان تأکید کرد: کارگزاری‌هایی که در این خصوص شکل گرفته‌اند مسئولیت‌هایی در قبال ساترا دارند که مؤلفه‌های مدنظر ساترا را در تولیدات محتوایی پیاده‌سازی کنند و یکسری مسئولیت در قبال سرمایه‌گذاران برای تضمین سوددهی این روند دارند.

«جشن سربرون» مجموعه‌ای به کارگردانی مجتبی راعی به دوران قبل از مشروطه می‌پردازد در شرایط سنگینِ برف قرار دارد و مجموعه "رعد و برق" بهروز افخمی نیز این شرایط را برای تولید سپری می‌کند.

ساخت این دو سریال تلویزیونی در شرایط سخت آب و هوایی ادامه دارد.

منبع: تسنیم

کد خبر 465957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.