تحولات حمل و نقل مجارستان در سال ۲۰۲۰

بوداپست، پایتخت کشور مجارستان، با وجود بحران‌های کرونایی سال ۲۰۲۰، اما تغییرات مثبت و قابل توجهی در زمینه حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌ها تجربه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازسازی پل زنجیر سچنیی، پلی معلق بر رود دانوب بین بودا و پست، ایجاد ترامواهای جدید CAF، بهبود وضعیت خط متروی M3 و گسترش شبکه اشتراک دوچرخه Bubi از مهمترین تحولاتی است که در سال ۲۰۲۰ پایتخت مجارستان را زیست‌پذیرتر از قبل کرد. در واقع، مرکز حمل و نقل شهر بوداپست با رفع نواقص حمل و نقل و ایجاد زیرساخت‌های جدید در سراسر شهر تلاش کرد عبور و مرور را برای شهروندان راحت‌تر و ایمن‌تر از قبل کند و پویایی پایدار را در پایتخت کشور ترویج دهد.

اگرچه شرکت مرکزی حمل و نقل بوداپست، حین پیاده‌سازی پروژه‌های خود با بحران‌های مالی زیادی، ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ مواجه شد، اما دست از تلاش برنداشت و توسعه شهری را همچنان ادامه داد. پل زنجیر یا معلق سیچنیی یکی از راه‌های ارتباطی مهم بین بودا و پست، دو منطقه جدا از هم در دو طرف رودخانه دانوب که شهر بوداپست را شکل داده‌اند، به شمار می‌رود که در سال ۱۸۴۹ به بهره‌برداری رسیده بود. متأسفانه در یک دهه اخیر، فرسودگی پل هر روز بیشتر از قبل می‌شد اما خبر خوب اینکه در سال ۲۰۲۰ نوسازی آن به طور کامل انجام شد.

علاوه بر این، در پی انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصله اجتماعی، شهردار بوداپست بودجه لازم را در اختیار اعضا شورا شهر قرار داد تا به ایجاد مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری بپردازند. همچنین، خط متروی M3 به طور قابل توجهی نوسازی شد و امکانات جدیدی در آن، برای رفت و آمد راحت مسافران فراهم آمد. ناوگان تراموا نیز از تحولات حمل و نقل پایتخت مجارستان مستثنی نشد چرا که تعداد ۱۴ دستگاه جدید با امکانات پیشرفته به آن اضافه شد.

کد خبر 465931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.