نیروگاه‌های اصفهان از مازوت استفاده نمی‌کنند/ اثرات مخرب آلودگی هوا بر بدن

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: طی بازرسی‌ها مشخص شد، هیچ یک از نیروگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی میرجهانیان، ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری معاونت بهداشتی استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت بازرسی‌ها از اماکن و صنایع در زمینه اقدامات کاهش آلاینده‌های جوی، اظهار کرد: این بازرسی‌ها با همکاری دیگر دستگاه‌ها به صورت مستمر در حال انجام است و مرکز بهداشت در این زمینه نظارت جدی دارد و طی بازرسی‌ها مشخص شد، هیچ یک از نیروگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

۳۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های آسیب‌پذیر از ابتدای آبان تاکنون

وی ادامه داد: در دی ماه آلودگی هوا اثرات حادی بر شهر اصفهان و چند شهر صنعتی بزرگ استان داشته است و از ابتدای آبان ماه تا ۱۱ دی ماه حدود ۱۶ روز هوای کاملاً برای عموم ناسالم و در این مدت ۳۲ روز هوای برای گروه‌های آسیب‌پذیر ناسالم بوده است که نشان می‌دهد در مقایسه با سال‌های ۹۸ و ۹۷ آلودگی هوا رو به افزایش است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه برودت دمای هوا در زمستان امسال بیشتر از سال‌های قبل است، تصریح کرد: با توجه به وجود محدودیت‌های تردد شاهد کاهش بار ترافیکی در اصفهان نیستیم.

۷۰ درصد ترددهای شهر با خودروهای تک سرنشین است

وی در خصوص اثرات گسترده آلودگی هوا بر بدن، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا بسیار سریع بر سیستم تنفس، قلب، عروق و ریه‌ها اثر منفی می‌گذارد و آسیب‌های موقت و دائمی دارد، از جمله اثرات مزمن آلودگی هوا می‌توان به تشدید علائم در بیماران تنفسی، تأثیر بر بیماران قلبی و زنان باردار و کودکان اشاره کرد.

میرجهانیان با تاکید بر اینکه برای کنترل آلودگی هوا به همکاری تمام مردم نیاز است، اضافه کرد: روند ترافیکی حتی در روزهایی که به علت آلودگی هوا تعطیل بوده، تغییری نکرده و افراد در روزهای آلوده به جای ماندن در منزل به بیرون از منزل می‌روند و حدود ۷۰ درصد با خودروهای تک سرنشین در شهر تردد می‌کنند، شاخص آلودگی هوا فقط میزان ذرات معلق را نشان می‌دهد، اما باید بدانیم موارد مهم‌تری مانند اسیدهای گوگرد و ازت نیز بر بافت‌های حیاتی بدن در کوتاه مدت و دراز مدت اثرات مخربی می‌گذارد.

کد خبر 465924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.