کاهش ۷۵ درصدی جابجایی مسافر در کاشان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان گفت: شیوع ویروس کرونا در کاشان باعث کاهش ۷۵ درصدی جابجایی تعداد مسافر ناوگان حمل و نقل عمومی کاشان شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا متشکره با اشاره به شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان اظهار کرد: همزمان با شروع این اپیدمی در کاشان سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کاشان اعم از تاکسی و اتوبوس‌های شهری به صورت مرتب ضدعفونی می‌شوند تا برای استفاده شهروندان کاشانی نگرانی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه با وجود تمام این اقدامات بعد از شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش ۷۵ درصدی جابجایی مسافر در حمل و نقل عمومی کاشان بودیم، ابراز داشت: در سال ۹۸ در قالب ۶۰۰ سرویس حدود ۳۰ هزار مسافر در شهر کاشان توسط ناوگان اتوبوسرانی جابجا شد که این رقم در سال ۹۹ به حدود چهار هزار و ۵۰۰ مسافر رسید.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان با اشاره به فعالیت مستمر ناوگان حمل و نقل عمومی کاشان از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ شب با وجود کاهش شدید مسافر تصریح کرد: بیشترین میزان درآمدی سازمان در هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بود که این منابع درآمدی در حال حاضر تقریباً به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها نیز هزینه بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود خدمات ارائه شده به شهروندان کاشانی قطع نشده است و حتی سعی کرده ایم این خدمات را افزایش دهیم.

متشکره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کاشان را یکی از این برنامه‌ها دانست و بیان داشت: به این منظور قرار است ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید با سوخت مصرفی بدون آلودگی یورو ۵ تا چهار ماه آینده نوسازی شود.

وی همچنین از بازسازی کامل ۴۰ دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: حدود ۹۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی کاشان به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز شده اند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کاشان افزود: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ درصد از میزان آلودگی هوا بکاهد و به همین دلیل توصیه ما استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقلیه عمومی است.

وی تاکید کرد: به منظور اطمینان خاطر بخشیدن به شهروندان کاشانی، در ایام شیوع ویروس کرونا تمام اتوبوس‌ها هنگام سرویس‌دهی و پایان شیفت کاری به طور مرتب ضدعفونی می‌شود.

کد خبر 465911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.