تجهیز ۲۰ چراغ راهنمایی شهر قزوین به ایزولاتور

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به موفقیت آمیز بودن تست نصب ایزولاتور در یکی از چراغ‌های راهنمایی سطح شهر، تجهیز ۲۰ چراغ راهنمایی دیگر به ایزولاتور در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، علی جهانگیری اظهار کرد: با توجه به اینکه نوسانات و قطعی برق موجب وارد آمدن خسارت به تجهیزات و قطعات چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌های سطح شهر می‌شود پروژه نصب ایزولاتور برای چراغ‌های راهنمایی را در دستورکار قرار دادیم.

وی عنوان کرد: بر این اساس برای نخستین بار و به صورت آزمایشی یک دستگاه ایزولاتور در چراغ راهنمایی تقاطع معلم-بابایی نصب کردیم تا در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای طرح نسبت به تجهیز سایر چراغ‌های راهنمایی به ایزولاتور اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: پس از گذشت چند ماه که از نصب ایزولاتور در چراغ راهنمایی تقاطع مذکور می‌گذرد، ارزیابی عملکرد این چراغ راهنمایی نشان داد که نصب ایزولاتور اثرات مثبتی در چراغ‌های راهنمایی دارد.

جهانگیری گفت: در این مدت علی رغم اینکه چراغ راهنمایی تقاطع معلم-بابایی یکی از چراغ‌های چشمک زن و مشکل دار سطح شهر بود هیچ گونه قطعی و خرابی نداشت، بنابراین از نتیجه اجرای این پروژه رضایت مندی کامل وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس نصب ایزولاتور در ۲۰ چراغ راهنمایی سطح شهر قزوین در دستورکار سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: با توجه به اینکه هر ماه حدود ۱۵ میلیون تومان صرف تعمیر و نگهداری قطعات یدکی چراغ‌های راهنمایی می‌شود، نصب ایزولاتور با اعتبار حدود ۱۵ میلیون تومان برای هر چراغ راهنمایی می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری چراغ‌های راهنمایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

جهانگیری با اشاره به مشکلات ترافیکی که چشمک زن شدن چراغ‌های راهنمایی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: چشمک زن شدن چراغ‌ها علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری به سازمان، نارضایتی عمومی را نیز به دنبال دارد، زیرا با چشمک زن شدن چراغ، تقاطع قفل شده و احتمال وقوع تصادفات افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که با نصب یک ایزولاتور در چراغ راهنمایی می‌توان از وقوع مشکلات مذکور جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون تومان است و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

کد خبر 465907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.