اعلام پیروزی بر کرونا خطرناک است/ تهران هنوز بالای ۳۰ نفر فوتی روزانه دارد

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: روند کاهشی آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا تداوم داشته، اما هنوز این روند شکننده است.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بعد از پیک سوم روند آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا کاهشی بوده و همچنان شاهد تداوم آمارهای کاهشی هستیم، اظهار کرد: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که پس از آنکه اعلام شد وضعیت همه شهرهای کشور نارنجی شده است دوباره سه تا چهار شهر مازندران قرمز شده است و این نشان می‌دهد هنوز این روند شکننده است و تا لحظه‌ای که ما یک مبتلا به کرونا داریم امکان بازگشت به وضعیت گذشته وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در نشست‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای اعلام می‌شود که بر کرونا پیروز شده‌ایم و این پیروزی اثر تلاش‌های این سازمان یا آن سازمان است که این موضوع خطرناک است و باعث سستی و کرختی جامعه در مقابله و پیشگیری از کرونا همانند خرداد و تیر می‌شود که در آن زمان هم شاهد برگشت این بیماری بودیم.

وی تأکید کرد: تا لحظه‌ای که یک مورد ابتلا  در روز به کرونا داشته باشیم شرایط اضطراری است و در وضعیتی که ما روزانه شش هزار تشخیص ابتلا  به کرونا روزانه را داریم و ۸۰۰ بیمار از این تعداد بدحال هستند، نمی‌توانیم از شکست این بیماری سخن بگوییم.

خداکرمی با اشاره به اینکه برخی کشورهای اروپایی درگیر پیک جدید ابتلا به کرونا شده‌اند، گفت: در شرایطی که ما همچنان روزانه بیش از ۱۰۰ مرگ ناشی از کرونا داریم نمی‌توانیم شرایط را پیروزمندانه توصیف کنیم. در تهران هم هنوز مرگ و میرها بالای ۳۰ نفر در روز است که گاهی تا ۳۸ نفر می‌رسد بنابراین هنوز مشکل اپیدمی کرونا را در تهران و در کشور شاهد هستیم.

اگر نیاز به تعطیلی است نباید درنگ کرد

وی درخصوص آلودگی هوا در شرایط کرونایی توضیح داد: در روزهایی که ما محدودیت کامل ترددی و تعطیلات گسترده فعالیت‌ها در تهران را داشتیم شاهد کاهش آلودگی هوا هم بودیم زیرا منع رفت و آمدها بر کاهش آلودگی هوا مؤثر است اما شرایط کنونی حاصل سوءمدیریت در مصرف سوخت صنایع تهران است که عامل ثبات جوی نیز بر افزایش و دنباله‌دار بودن آلودگی هوا مؤثر است.

وی گفت: در شرایط کرونایی مردم علاقمند به استفاده از وسیله شخصی به جای حمل و نقل عمومی هستند بنابراین شرایط دست به دست هم داده که شرایط اضطرار دنباله‌دار باشد. امروز از استاندار درخواست کردم اگر ضرورتی برای تعطیلی وجود دارد درنگ نکنید زیرا ضرر تصمیمات دیرهنگام بیشتر است و اگر شاخص آلودگی هوا به ۱۶۰ رسید باید هرچه سریع‌تر تهران تعطیل شود که استاندار نیز اعلام کرد در صورت شرایط اضطرار احتمال تعطیلی تهران وجود دارد.

خداکرمی اضافه کرد: کاهش رفت‌وآمدها به جز کاهش آلودگی سبب می‌شود عوارض ناشی از این آلودگی که بیشتر از همه به ریه‌ها لطمه می‌زند کاهش پیدا کند؛ شرایط فعلی برای بیماران قلبی، ریوی، افراد مبتلا به سرطان، کودکان و سالمندان خطرآفرین است و اثر خود را بر سلامت شهروندان کلانشهرها خواهد گذاشت.

کد خبر 465843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.