تبدیل فضاهای خالی اشتوتگارت به پیاده‌راه

مسئولان شهر اشتوتگارت آلمان پس از شیوع ویروس کرونا و الزام رعایت فاصله اجتماعی، تصمیم گرفتند فضاهای خالی و بلا استفاده شهر را به پیاده‌راه تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس این طرح، منطقه‌ای درختکاری شده بلااستفاده در اشتوتگارت با همت شهروندان ساکن در منطقه Ostendstrasse به یک پیاده‌راه محلی تبدیل شد تا در شرایط پاندمی کرونا ضامن حفظ سلامت روحی روانی شهروندان باشد.

برای ساختن این پیاده‌راه جدید، پوشش گیاهی قدیمی منطقه با کاشت نمونه‌های جدید جایگزین شد. ساختار جدید پیاده‌راه به گونه‌ای است که حوضچه‌های تعبیه شده در پیاده‌راه، آب را هنگام بارش باران ذخیره می‌کند و در نتیجه در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

این پروژه به عنوان بخشی از "طرح مشارکت شهروندان در امور شهر" اجرا شد که طی آن ساکنین هر منطقه برای ایجاد تغییرات ظاهری و بنیادی در محله‌های خود، ابتدا ایده‌های خود را در هر زمینه‌ای از برنامه‌ریزی شهر مطرح می‌کردند و سپس برترین‌ها توسط شورای محلی به رأی گذاشته می‌شد. این ابتکار عمل باعث شد که تک تک شهروندان در طراحی شهر خود نقش بسزایی داشته باشند و مهم‌تر اینکه شاهد عملی شدن سلایق و نظراتشان در محل زندگی خود باشند؛ همین امر به سهم خود حس احترام به حقوق شهروندی را برای ساکنان همراه داشته است.

دولت آلمان تقبل کرده است که دو سوم هزینه کل این طرح را بر عهده بگیرد و یک سوم توسط شورای شهر اشتوتگارت تأمین می‌شود. اشتوتگارت قصد دارد این طرح را برای تمام فضاهای بلا استفاده شهر اجرا کند تا حداقل در شرایط پاندمی، شهروندان بتوانند از محیط شهر خود نهایت استفاده را برای حفظ سلامتی خود ببرند.

پیش از این نیز مسئولان شهر اشتوتگارت برای کنترل پاندمی کرونا، خطوط جدید دوچرخه را به شهر اضافه کردند تا مردم به جای استفاده از حمل و نقل عمومی از دوچرخه برای جابجایی درون شهری استفاده کنند.

کد خبر 465819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.