تهیه و توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی در مشهد

رئیس اداره کمربندسبز شهرداری مشهد از توزیع بیش از ۱۵۰ بسته معیشتی همزمان با ایام فاطمیه و اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در میان محرومان و خانواده‌های نیازمند خبر داد.

سید مرتضی مرجانی بجستانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا، بسته‌های معیشتی برای توزیع بین نیازمندان به همت گروه جهادی "سردار شهید سلیمانی" تهیه و آماده‌سازی شده است که شامل برنج، گوشت، روغن، رب، قند، شکر، اقلام بهداشتی، ماکارونی، سویا در مجموع به ارزش ریالی بیش از ۴۰۰ میلیون ریال است.

رئیس اداره کمربند سبز شهرداری مشهد افزود: گروه جهادی "سردار شهید سلیمانی"متشکل از کارکنان اداره کمربند سبز و نیروهای انتظامات بسیج سازندگی سپاه ناحیه حر مشهد است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۱ گونه گیاه بومی و مناسب اقلیم منطقه در ارتفاعات جنوبی مشهد کاشته شده است، تصریح کرد: به دلیل ضرورت توسعه فضای سبز در کمربند سبز و با هدف ایجاد تنفسگاه مناسب در پیرامون شهر و ممانعت از گسترش حاشیه نشینی و تصرف غیرقانونی اراضی ملی هر ساله توسعه کمربند سبز با جدیت پیگیری می‌شود.

مرجانی بجستانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار اصله درخت و درختچه که بالغ بر ۵۲ هزار اصله آن گونه‌های مثمر و حدود ۴۸ هزار اصله دیگر گونه‌های غیر مثمر است در ارتفاعات جنوبی شهر کاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: گونه‌های کاشته شده در این ارتفاعات در قالب ۳۱ گونه از قبیل توت خوراکی، بنه، پسته وحشی، دغدغک، داغداغان، زرشک جنگلی، ارغوان و بلوط است.

کد خبر 465810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.