جلالی: اینستاگرام آمریکایی از سردار سلیمانی می‌هراسد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پیامی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی استراتژی مقاومت فعال را میراث بزرگ او دانست و گفت: اولین سالگرد آن شهید بزرگوار را در شرایطی برگزار می‌کنیم که ابزارهای استعمار نوین و مجازی آمریکا همچون اینستاگرام حتی از انتشار تصویر سلیمانی نیز هراس دارند!

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، در متن پیام سردار غلامرضا جلالی آمده است: بسیاری، سردار سلیمانی را به مثابه فرمانده‌ای بزرگ در محور مقاومت می‌شناسند. البته این درست است، اما حاج قاسم فراتر از اینها بود. او به تمام معنا خودساخته و در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود، وارسته و با تقوا بود. به عبارت بهتر، حاج قاسم صرفاً یک فرمانده متبحر در عرصه نظامی و منطقه‌ای نبود، بلکه یک انسان خودساخته و متوکل به خداوند بود. سالک الی الله...

در ادامه این پیام آمده است: عمیقاً بر این باور داریم که رمز ماندگاری شخصیت این فرمانده وارسته در قلوب میلیون‌ها انسان، خودساختگی و تقوای ایشان و ولایت مداری بوده است. عزت حاج قاسم در نزد دیگران، خدادادی بوده و محصول عزم ایشان در مسیر کسب رضایت خداوند تبارک و تعالی بوده است.

سردار جلالی در این پیام ضمن برشمردن ویژگی‌های سردار سلیمانی آورده است: ویژگی اصلی شهید سلیمانی، ولایتمداری ایشان بود. فارغ از تواضعی که حاج قاسم در برابر خلق خدا و البته خشوعی که در برابر پروردگار داشت، ایشان فردی به تمام معنا ولایتمدار بودند. ایشان یک سرباز واقعی برای امامین انقلاب اسلامی بود. حاج قاسم امر ولی را «مطاع» و خود را مطیع ولایت فقیه می‌دانست. شهادت ایشان در مسیر تحقق آرمان‌ها و اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران، مترادف با سربلندی ایشان در آزمون سخت ولایتمداری و ولایت‌پذیری بود.

در ادامه این پیام آمده است: سومین ویژگی حاج قاسم سلیمانی، «اقتدار در برابر دشمنان» بود. اگر این خصلت حاج قاسم را با خصلت قبلی ایشان مبنی بر «تواضع در برابر دوستان» تجمیع کنیم، به تفسیر آیه «و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» می‌رسیم. سردار سلیمانی در برابر دشمنان تروریستی- تکفیری و سایر دست پرورده‌های ایالات متحده و رژیم اشغالگر قدس در منطقه، لحظه‌ای مدارا به خرج نداد و در نابودی آنها لحظه‌ای شک و تردید به خود راه نداد.

رئیس پدافند غیرعامل در این پیام تاکید کرد: چهارمین ویژگی حاج قاسم سلیمانی، نگاه نظام‌مند و استراتژیک ایشان در قبال تحولات میدانی منطقه بوده است. بر همین اساس، حاج قاسم را یک «مهندس قهار در عرصه نبرد با دشمنان» می‌دانیم. «فرمانده بودن» شرط لازم برای «ضربه زدن به دشمن» است اما لزوماً شرط کافی نیست. رصد هوشمندانه عرصه نبرد، آینده پژوهی صحنه منازعه و ارائه راهکار در برابر هر مؤلفه احتمالی سه ویژگی هستند که یک «مهندس میدان نبرد» باید از آنها جهت غلبه بر توطئه دشمنان و پیروزی در میدان بهره‌مند باشد. این خصایص، جملگی به بهترین نحو ممکن در حاج قاسم سلیمانی متبلور بود.

وی در این پیام آورده است: ویژگی مهم دیگر سردار سلیمانی، عدم تفکیک ایشان میان «اقدام نظامی» و «اقدام فرهنگی» در میدان مواجهه بود. ایشان پیروزی محور مقاومت در عرصه نظامی را در طول شکل‌گیری و استمرار گفتمان مقاومت تعریف می‌کردند. به عبارت بهتر، اقدامات دفاعی سردار سلیمانی در عرصه نظامی، پیوست فرهنگی و گفتمانی داشت. این هم‌افزایی نظامی- فرهنگی سبب شد تا امروز از یمن و عراق گرفته تا سوریه و لبنان و دیگر کشورها، شاهد انسجام محور مقاومت و تمرکز آن بر یک هدف مشترک، یعنی «مواجهه با دشمنان واقعی» باشیم.

سردار جلالی در این پیام یادآور شده است: حاج قاسم سلیمانی در قالب استراتژی مقاومت فعال بیشترین دستاوردها را برای منطقه و جهان اسلام کسب کرد و متعاقباً، سخت‌ترین هزینه‌ها را به دشمنان وارد ساخت. ما باید "استراتژی مقاومت فعال" را نیز میراث بزرگ حاج قاسم بدانیم. امروز دشمنان دیگر توانی برای پرداخت هزینه‌های مواجهه با استراتژی هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «مقاومت فعال» ندارد. این در حالی است که در آن سوی معادله، یعنی ایران اسلامی، این راهبرد در حال تبدیل شدن به یک «قطب نما» در کشور و منطقه است.

رئیس پدافند غیرعامل در این پیام تاکید کرده است: "شهید سلیمانی"، حتی پس از شهادت مظلومانه خویش نیز محاسبات دشمنان را بر هم زد. برخلاف محاسبه اولیه کاخ سیاه تروریسم، منطقه و به ویژه کشور عراق به‌جای آنکه به جولانگاه معدود عناصر خودفروخته و خرسند از ماجرای شهادات سردار دل‌ها تبدیل شود، به بستری برای ابراز خشم مقدس و گسترده ملت‌ها نسبت به جنایت آمریکا تبدیل شد. اولین سالگرد آن شهید بزرگوار را نیز در شرایطی برگزار می‌کنیم که ابزارهای استعمار نوین و مجازی آمریکا همچون اینستاگرام حتی از انتشار تصویر سلیمانی نیز هراس دارند و این نشان از محبوبیت قاسم سلیمانی در قلوب ملت‌هاست.

در ادامه این پیام آمده است: تشییع با شکوه سردار سلیمانی در کاظمین، بغداد، نجف و کربلا و متعاقباً تظاهرات میلیونی و بی‌سابقه سال گذشته ملت عراق در مخالفت با استمرار خروج اشغالگران در این کشور و کل منطقه، ثمره خون پاک همین شهید بزرگوار و مخلص بود. برخلاف تصور و محاسبه اولیه کاخ سفید، نه‌تنها خون پاک دو سردار شهید منجر به تقویت جایگاه حامیان آمریکا در منطقه نشد، بلکه به صورتی اعجاب‌انگیز، به عاملی کلیدی جهت «مطالبه خروج فوری آمریکا از منطقه» تبدیل شد.

سردار جلالی در این پیام تاکید کرده است: سردار سلیمانی، نماد پیروزی جبهه مقاومت در منطقه محسوب می‌شود. از عمق جان و دل باور داریم که شهدا زنده‌اند و حاج قاسم، این شهید بزرگوار نیز همچنان اسم رمز پیروزی بر تروریسم آمریکایی و صهیونیستی محسوب می‌شود. امروز طنین صدای مقاومت را در سرتاسر منطقه می‌شنویم. صدای مقاومت هر روز بلندتر از قبل شنیده شده و تن دشمنان را می‌لرزاند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور در پایان این پیام آورده است: ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام و رهبری عزیز و ادای احترام به شهدای گرانقدر ۸ سال دفاع مقدس و شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید عزیزمان سردار حاج قاسم سلیمانی تاکید داریم که از نظر ما قاسم سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار ترور شد. ترامپ صرفاً تبلور وحشی‌گری این رژیم تروریست بوده است. با آمدن بایدن ما این جنایت بزرگ را نه فراموش می‌کنیم و نه خواهیم بخشید. انتقام بزرگ برای آمران، عاملان و مباشران این وعده حتمی جمهوری اسلامی است.

سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابوالمهدی المهندس» جانشین نیروی مردمی الحشد الشعبی عراق به همراه هشت تن از همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه پارسال زمانی که با دو خودرو از فرودگاه بین‌المللی بغداد خارج شدند، هدف موشک‌های آمریکا قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 465801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.