شکیبایی: شهادت سردار سلیمانی داغ بزرگی برای ملت‌های اسلامی بود

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: شهادت سردار سلیمانی داغ بزرگی برای ملت‌های اسلامی و ضربه بزرگی بر دنیای اسلام بود، اما باید به این نکته توجه کرد که ساختارهای استکبار ستیزی جهان اسلام قائم به فرد نیست.

مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی در بهمن سال ۱۳۵۷، مضاف بر اینکه درصدد ایجاد رابطه‌ای میان دولت و ملت بود، به دنبال ایجاد رابطه‌ای میان دولت و امت اسلامی نیز بود.

وی افزود: پس از تشکیل قوه‌های مجریه، قضائیه و مقننه در کشور، به نوعی رابطه‌ای میان دولت و ملت در داخل ایران برقرار شد، اما در خصوص ایجاد ارتباط میان دولت جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی دنیا نیاز به ابزاری بود که بتواند این ارتباط را قوت ببخشد.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: امام خمینی (ره) با فرمان تشکیل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توانست رابطه‌ای میان نهضت‌های آزادی بخش جهان اسلام با دولت اسلامی ایران برقرار کند؛ همچنین ایشان معتقد بودند تا زمانی که مشکل بزرگ سرزمین‌های اشغالی فلسطین برطرف نشود، مابقی مشکلات جهان اسلام حل نخواهد شد، در این راستا با هدف آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از سیطره رژیم صهیونیستی، این بخش از نیروهای سپاه پاسداران را نیروی قدس نامید.

شکیبایی تصریح کرد: نیروی قدس سپاه پاسداران در راستای عمل به وظیفه خود، فعالیتش را فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده، در صدد شناسایی نهضت‌ها و جنبش‌های آزادی بخش اسلامی منطقه برآمد و توانست یک ارتش اسلامی متشکل از نیروهای کشورهای پاکستان، نیجریه‌ای، یمن، عراق، آذربایجان و سوریه ایجاد کند که امروز این ارتش بزرگ اسلامی تا پشت مرزهای فلسطین اشغالی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی توانست به خوبی گفتمان امام خمینی (ره) را بشناسد و در راه توسعه‌ گفتمان امام (ره) و انقلاب اسلامی تلاش کند. امروز شاهد آن هستیم که وضعیت فلسطین کاملاً نسبت به گذشته تغییر کرده و همه دنیا هویت این کشور را شناخته و پذیرفته اند.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی داغ بزرگی برای ملت‌های اسلامی و ضربه بزرگی بر دنیای اسلام بود، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که ساختارهای استکبار ستیزی جهان اسلام قائم به فرد نیست و در این راستا شاهد آن بودیم که سردار قاآنی بلافاصله ادامه مسیر حاج قاسم سلیمانی را آغاز کرد.

کد خبر 465791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.