تعریف پروژه‌های جدید زیست محیطی در برنامه «اصفهان ۱۴۰۵»

شهردار اصفهان گفت: در برنامه «اصفهان ۱۴۰۵ » بر اساس تحقیقات انجام شده پروژه‌های جدیدی به منظور کاهش آلایندگی‌ها تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۱۳ دی‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان در روزهای پایانی هفته گذشته، اظهار کرد: توسعه حمل و نقل پاک و افزایش ضریب دسترسی به مترو در شهر اصفهان دو پروژه عمرانی بزرگ شهر اصفهان است که از سال ۹۶ تاکنون در راستای کاستن آلودگی هوا بخش زیادی از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که اجرای حلقه حفاظتی شهر (رینگ چهارم) برای حفاظت از پاکی هوای اصفهان مورد تاکید است، گفت: راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه‌سواری و تاکید بر لزوم استفاده از موتورسیکلت‌های برقی اهمیت زیادی در کاستن آلاینده‌های هوا از طریق کاهش تردد وسایل نقلیه با سوخت فسیلی در مرکز شهر اصفهان خواهد داشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی «تراموا» سومین پروژه بزرگ شهر محسوب می‌شود که شهرداری در حال پیشبرد آن است، گفت: تراموا یک وسیله مناسب و پاک حمل و نقلی و مفید برای شهر اصفهان است، از این رو مقدمات اجرای آن در دست پیگیری است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهیدان کشور، گفت: به مناسبت شهادت سردار دل‌ها از روزهای گذشته خیابان‌ها و میادین شهر توسط شهرداری به تصویر این شهید گرانقدر مزین و تمثال سردار در میادین اصلی شهر برافراشته شد.

نوروزی با اشاره به اجرای رویداد «هر یکشنبه، یک افتتاح»، گفت: فردا در ادامه برنامه‌های این رویداد، از ۳۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده و ماشین‌آلات جدید عمرانی و خدماتی شامل هفت دستگاه میکسر ۲۰ تن و ۱۰ دستگاه خودرو حمل پسماند و دو دستگاه بیل مکانیکی رونمایی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، حوزه خدمات شهری امسال از لحاظ تامین تجهیزات خود به ظرفیت مطلوب برسد.

کد خبر 465776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.