قاضی زاده هاشمی: آیت الله مصباح یزدی وزنه‌ای سنگین برای حفظ ارزش‌های انقلاب بود

نایب رئیس مجلس با صدور پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی با صدور پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت که متن پیام نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

قال رسول الله (صلی الله علیه وآله طاهرین وسلم):
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها)؛ارتحال جان‌سوز آیت الله مصباح یزدی، آن فقیه وارسته، عالم و مجاهد عرصه جهاد که در طول فعالیت‌ها و اقدامات سیاسی در مسیر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشتند و در حوزه‌های علمیه نیز منشأ خدمات علمی فراوانی بودند به محضر حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه الهی و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.

ایشان یار راستین رهبری معظم و وزنه‌ای سنگین برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بودند، آن عالِم عامل، افزون بر مجاهدت مستمر در راستای صیانت و حراست از حریم آموزه‌های بلند دینی و اسلامی از حضور در میدان جهاد سیاسی نیز غافل نماند و با تأسّی به سیره حضرت امام خمینی (ره)، تلاش در مسیر تحقّق اهداف نهضت اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی را وجهه همت خویش قرارداد و در طول چهار دهه گذشته نیز در جایگاه‌ها و مناصب گوناگون، نسبت به خدمت خالصانه و مجدانه به‌نظام مقدس اسلامی اهتمام نمود.

همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف ایشان می‌فرمایند: «بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می‌شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم. اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا، این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کند.»

آیت‌الله مصباح یزدی از چهره‌های شاخص و ارزشمند حوزه علمیه قم؛ انسانی متفکر، نظریه‌پرداز و تکلیف محور که هم قبل از پیروزی انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف بر اساس تکلیف عمل کرده و شخصیتی بودند که دوست و دشمن را نسبت به بعد علمی و جایگاه وی به واداشته بود.

بصیرت، ایفای نقش به عنوان عنصری فعال در صحنه‌های خطیر سیاسی، شجاعت، عمق، صراحت و بنیه علمی و همچنین تواضع در اوج این عظمت، ستودنی و از نکات مهم اخلاقی است که ایشان را برجسته می‌کرد. از دیگر خصوصیات ایشان ولایت پذیری وی بود، چنان که می‌فرمایند: اطاعت از ولی‌فقیه مانند اطاعت از ائمه معصومین واجب است؛ هر چند که ولی‌فقیه معصوم نیست.

همچنین ایشان، با مشاهده توطئه‌های اعتقادی دشمنان در راستای اقدامات نرم خود و بالاخص علیه جوانان ارزشی، در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، بر آن شدند که برای حفظ و نگهداری ارزش‌های دینی، اعتقادی، توحیدی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ نشاط ارزشی و انقلابی جوانان، به شیوه‌های مختلف و در مراکز گوناگون به سخنرانی، روشنگری و پاسخ به شبهات می‌پرداختند.

بی‌گمان آثار، برکات و نقش کم نظیر آن استاد برجسته و فقیه ربانی، به عنوان عالمی وارسته و بصیر در بسیاری از میادین مجاهدت در قبل و بعد از انقلاب در پیش برندگی انقلاب و صیانت از آرمان‌های متعالی اسلام عزیز همواره در بین مجاهدان و خدمتگزاران صدیق تاریخ انقلاب اسلامی همچون نگینی برجسته خواهد درخشید.

اینجانب ضمن تسلیت مجدد این ضایعه به بیت مکرم، علو درجات و حشر با اولیای الهی را برای ایشان از خدای متعال مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 465760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.