آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت بهبود یافتگان کرونا دارد؟ 

پزشکان معتقد هستند که آلودگی هوا بر سلامت افرادی که از بیماری‌های ریوی رنج می‌برند، به ویژه بهبود یافتگان از بیماری کرونا، تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش سطح آلودگی‌های موجود در هوا می‌تواند بر سلامت افرادی که از بیماری‌های ریوی مانند بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) و عوارض ریوی کرونا رنج می‌برند، تاثیر بگذارد و روند بهبود را طولانی‌تر کند. کاهش کیفیت هوا، نفس کشیدن را برای بیماران مبتلا به COPD دشوارتر می‌کند، به همین دلیل به افراد مبتلا به آن و کسانی که اخیراً از بیماری کرونا بهبود پیدا کرده‌اند توصیه می‌شود در روزهایی که هوا آلوده است از منزل خارج نشوند.

ویروس کووید -۱۹ اندام‌های تنفسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تاثیرات آن حتی تا پس از بهبود پیدا کردن فرد ادامه پیدا می‌کند. مشاهده شده است که برخی بهبودیافتگان بیماری کرونا حتی پس از بهبود نیز از فیبروز ریوی رنج می‌بردند، بنابراین لازم است کسانی که به اختلالات ریوی مبتلا هستند یا از بیماری کرونا بهبود پیدا کرده‌اند، در روزهایی که آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند بیش از پیش اقدامات احتیاطی را رعایت کنند.

به گفته متخصصان خطر مرگ افرادی که از آسم، فیبروز ریه یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برند و همزمان به عفونت ناشی از ویروس کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند، در روزهای آلوده افزایش پیدا می‌کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد بعضی آلودگی‌های موجود در هوا خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را افزایش می‌دهد. علاوه بر این افرادی که به اختلالات ریوی مبتلا هستند در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا قرار دارند.

استنشاق هوای آلوده نه تنها بر سیستم تنفسی تاثیر می‌گذارد، باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن افراد نیز می‌شود. بنابراین توصیه شده است که همه افراد از ماسک استفاده کننده تا علاوه بر کاهش گسترش ویروس کووید -۱۹، مانع استنشاق مواد آلاینده موجود در هوا شوند.

کد خبر 465755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.