پزشکی که قصد کشتن سردار سلیمانی را داشت

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد.

پیشنهاد محسن رضایی برای انقلاب خانه سازی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز (جمعه) با حضور در مسجد محله شهید سلیمانی اهواز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یار باوفای او «ابومهدی المهندس»، در سخنرانی کوتاهی گفت: امیدواریم راه این شهیدان تا آزادی کامل منطقه و جهان اسلام از چنگال همه ظالمین و مستکبرین عالم ادامه پیدا کند.

وی با قدردانی از آقای شاهوارپور و حاجتی و گروه‌های جهادی، گفت: من دست تمامی کسانی که به مردم محروم خدمت می‌کنند را می بوسم. این آیه شریفه که وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَیٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ می‌فرماید هر جا که ایمان و تقوا وارد بشود، برکات از زمین و آسمان می‌جوشد. برخی از دوستان در اینجا گفتند که با ورود سپاه به این منطقه انقلاب برای اولین بار وارد شد. پاسداران انقلاب هر جا که بروند با خودشان برکات می‌آورند. نمونه‌اش حاج قاسم سلیمانی بود که در ایران و عراق و لبنان و سوریه برکاتی را با خود آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید تلاش کنیم که خدمت به مردم را به عنوان اصلی‌ترین هدف انقلاب اسلامی در نظر بگیریم. انقلاب شده برای آسایش مردم و انقلاب شده که ظلم نباشد، فساد نباشد، فقر نباشد، تبعیض نباشد و یک جامعه آرمانی به وجود بیاید. محله‌ها و شهرها و روستاهای ایران آرمانی شکل بگیرند.

رضایی اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی، آبادانی دنیا و آخرت شهرهای ایران است. آبادانی دنیا و آخرت محلات و مناطق ایران است. انقلاب اسلامی می‌خواهد دنیا و آخرت خانواده‌های ایران را آباد سازد. باید تلاش کنیم که درد و رنجی در دل مردم نباشد.

وی تصریح کرد: انقلاب وارد هر عرصه‌ای شد، مشکلات آن را رفع کرد. انقلاب وارد امنیت شد، امنیت را سامان داد. وارد دفاع شد، مرزها را امن کرد. مردم ما زیر سایه ولایت فقیه به نظام جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند اما انقلاب وارد اقتصاد و صنعت و کشاورزی نشده است، وارد شهرسازی ایران نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در قانون اساسی تصریح شده که هیچ خانواده ایرانی نباید بدون مسکن باشد اما امروز متأسفانه ۱۵ میلیون حاشیه نشین داریم و لازم است دولت و مجلس و قوه قضائیه برای آنها خانه تهیه کنند، تاکید کرد: باید یک انقلاب خانه سازی برای مردم و محرومین راه بیندازیم. خانه بدون شغل و درآمد هم ناقص است. مسکن یک روی سکه است و روی دیگر، درآمد و شغل برای مردم است.

رضایی افزود: من از آقایانی که برای شما خانه ساخته‌اند می‌خواهم که برای اشتغال شما برنامه‌ریزی کنند. کسب و کارهای خانگی به وجود بیاید و محصولات خانگی در بازار نهایی به فروش برسد. لذا همه اعضای خانواده می‌توانند کار کنند. من از کودکی در کنار پدرم کار می‌کردم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: امیدوارم آبادانی محله شهید سلیمانی، در همه امور از سازندگی تا کارآفرینی نمونه باشد و من هم به عنوان یک سرباز اسلام از همه شما تشکر می‌کنم. دست به دست هم بدهیم تا آبادانی و پیشرفت ایران را رقم بزنیم.

اخطار ایران درباره ماجراجویی در خلیج فارس موجب فراری دادن ناو نیمیتز شد

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «رنگ باختن جنگ روانی آمریکا و اخطار جدی ایران درباره پاسخ قاطع به هرگونه ماجراجویی در خلیج فارس و منطقه، باعث تصمیم کاخ سفید برای فراری دادن ناو نیمیتز‬⁩ و بازگرداندن ⁧‫ابوطیاره‌های B52‬⁩ به پایگاهشان در آمریکا شد.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل در پی افزایش ماجراجویی آمریکا در خلیج فارس نامه‌ای را خطاب به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل ارسال کرد.

نمایندگی کشورمان در این نامه با هشدار نسبت به اقدامات یاد شده آمریکا، تاکید کرده ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال درگیری نیست لیکن توانایی و عزم قاطع آن برای حفاظت از مردم خویش، دفاع از امنیت، حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع حیاتی خود و همچنین پاسخ قاطع به هرگونه تهدیدی یا استفاده از زور علیه ایران نباید دست کم گرفته شود.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (جمعه) اعلام کرد که ناو هواپیمابر "یو اس اس نیمیتز" منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را به سمت پایگاه دریایی "نورفولک" در ایالت ویرجینیا ترک کرد.

حکم اصلی میرحسین موسوی و کروبی اعدام است نه حصر

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه «بدون توقف» در پاسخ به این سوال که «چرا حصر صورت گرفت» گفت: مسئله حصر یک ارفاق و یک لطف بزرگی بوده که نظام به سران فتنه کرده و نظام صرفاً از این جهت که می‌خواست به دلیل سوابقی که داشتند به آنها لطفی بکند آنها را در حصر نگه داشت و اگر غیر از این بود جرم آنها جرم بسیاری بسیار بزرگ و فساد فی‌الارض بود. جرم آنها بر اساس اسناد موجود وطن فروشی و حمله به جمهوریت نظام است و خون تمام کسانی که در شورش‌ها ریخت بر گردن آن‌هاست و حکم اصلی شأن اعدام است.

وی افزود: خواسته‌هایی که الان توده مردم دارند خیلی بالاتر از حصر است، من فقط می‌دانم که به آنها لطف کردند و جرم‌شان خیلی بالاتر است، چرا لطف کردند؟ نمی‌دانم. مهم نیست که دستور را چه کسی یا چه ارگانی داده، به‌هرحال شورای عالی امنیت ملی تصمیماتی می‌تواند بگیرد که در روال عادی وجود ندارد، اگر غیر از این باشد اصلاً نیازی به شورای عالی امنیت ملی نیست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه با تأکید بر اینکه حماسه ۹ دی یکی از الطاف خداوند بود، عنوان کرد: اولاً اینکه ۹ دی نظام را واکسینه کرد و برکات زیادی داشت، چون دشمن کار را تمام شده فرض می‌کرد همه نیروی خودش را بیرون ریخت، درحالیکه شناسایی این نیروها خیلی هزینه داشت با این روش خیلی راحت شناخته شدند، دیگر اینکه باعث شد بار دیگر موازین حضرت امام (ره) برای نسل‌های سوم و چهارم بازگو شود، از طرف دیگر نشان‌دهنده این بود که نظام از استواری و استحکام خاصی برخوردار است. مهم این است که ماجرای فتنه و ۹ دی را بایگانی نکنیم چون عواملش هنوز در میدان هستند و حتی یک عده از همان‌هایی که خواستار تحریم شدند الان مسؤلیت دارند.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که «آیا شما مصونیت قانونی و قضائی دارید» گفت: من هیچ مصونیتی ندارم، من بیشتر از همه مطبوعاتی‌ها به دادگاه احضار شدم و بیشتر از همه آنها در دادگاه بودم، همین الان هم حدود ۵۰ شکایت از ما وجود دارد، موضوع این است که وقتی به دادگاه می‌رویم اسنادمان را ارائه می‌کنیم و همه حرف‌مان هم به دیگران این است شما بیایید نگاه کنید کجای مطلبی که نوشتیم غلط بوده است.

محسن هاشمی: علیرغم اظهارات افراطیون سردار سلیمانی از آیت‌الله هاشمی شناخت عمیقی داشت

محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی، در آستانه سالگرد ارتحال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به تقارن نخستین سالگرد سردار شهید سلیمانی با چهارمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره ناگفته‌های این دو شخصیت گفت: سردار سلیمانی در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفتند: "آقای هاشمی همان‌طوری که از اول بود تا آخر بود و همان حالتی که از اول داشت تا آخر داشت؛ منتها برخی وقت‌ها تاکتیک‌هایی داشت همانطور که در دوره‌های گوناگون داشت وگرنه آقای هاشمی هم استکبارستیز بود وهم صهیونیزم‌ستیز که این نشان دهنده، شناخت عمیق شهید سلیمانی از آیت الله هاشمی رفسنجانی برخلاف تخریب‌های افراطیون بود.

وی افزود: به دلیل اینکه شهید سلیمانی از اهالی استان کرمان و فرمانده سپاه ۴۱ ثارالله استان کرمان بود، از دوران دفاع مقدس با آیت الله هاشمی رفسنجانی ارتباط داشتند و ایشان، سردار سلیمانی را به عنوان یکی از فرماندهان جوان، شجاع و در عین حال منطقی دفاع مقدس بخوبی می‌شناختند و جلسات متعددی را در جبهه با ایشان داشتند که در خاطرات منعکس است. پس از پایان جنگ و در دوران سازندگی هم این ارتباط نزدیک‌تر شد و به دلیل فعالیت سردار سلیمانی در حوزه مبارزه با فقر و محرومیت زدایی و قاچاق در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، همکاری ایشان با دولت و ارتباط با رئیس جمهور قوی‌تر شد به نحوی که در سفر سال ۱۳۷۵، آیت الله هاشمی رفسنجانی به کرمان ایشان در خاطرات ذکر می‌کند که سردار سلیمانی از استاندار دولت نسبت به مسائل سازندگی مسلط‌تر است.

محسن هاشمی رفسنجانی ادامه داد: پس از دوران سازندگی نیز این ارتباط ادامه یافت و نزدیک‌تر شد. در طول بیست سال ملاقات‌های منظم و مداومی بین سردار سلیمانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسائل مختلف از جمله مأموریت‌های سپاه قدس وجود داشت و بارها در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی این موضوع منعکس شده است؛ در یکی از نمونه‌ها که تاکنون منتشر نشده است آیت الله هاشمی نظر سردار سلیمانی درباره بحران سال ۱۳۷۷ میان ایران و افغانستان را که کشور را تا آستانه جنگ پیش برد، منطقی‌ترین و بهترین تحلیل مسئولان مربوطه ذکر می‌کنند.

پزشکی که قصد کشتن سردار سلیمانی را داشت

محمدرضا حسنی سعدی که چند سالی در بنیاد شهید افتخار خدمت به خانواده شهدای کرمان را داشت، در خاطراتش از روزهای همجواری در جبهه‌ها با حاج قاسم (۱) اینگونه نقل کرده است:

اولین اعزام من به جبهه، مصادف شد با عملیات "کرخه نور" یا "کرخه کور" در مرداد ماه سال ۶۰. در مرحله اول، ما از کرمان به جبهه کرخه کور اعزام شدیم و در مرحله دوم، گروه دیگری از رزمندگان با مسئولیت آقای "مهاجری" به ما پیوستند که در یکی از روستاهای اطراف "حمیدیه" اهواز مستقر شده بودیم. معاون آقای مهاجری که در همان عملیات از ناحیه دست مجروح شد، رزمنده ای به نام "قاسم سلیمانی" بود.»

حسنی سعدی که انگار مرغ خیالش به همان سال‌ها پرواز کرده است، به نقطه‌ای خیره می‌شود و پس از لحظاتی ادامه می‌دهد: عملیات کرخه نور، اولین دیدار من با حاج قاسم بود و این همراهی تا پایان حضور من در جبهه‌ها ادامه پیدا کرد. عملیات بعدی، عملیات "بستان" بود و این بار، مجروحیت شدیدتری برای حاج قاسم پیش آمد.

جراحتش از ناحیه شکم بود و مجبور شدند سردار را برای مداوا به بیمارستان "قائم" مشهد اعزام کنند. حاج قاسم برایمان تعریف می‌کرد در بیمارستان مشهد، مصطفی موحدی (۲) و همایون‌فر که هر دو بعدها شهید شدند، ۲۰ روز از ایشان مراقبت می‌کردند چون یکی از پزشکان آن بیمارستان، از اعضای گروهک منافقین بود و از روی عمد، زخم شکم سردار را نمی‌بست تا عفونی شود و او را از پا دربیاورد. عاقبت هم آن دو رزمنده با کمک یک پرستار کرمانی، سردار را از آن بخش خارج کردند و نگذاشتند آن دکتر خائن نقشه اش را عملی کند.

حاج قاسم این خاطره را دو سه سال قبل، وقتی برایمان تعریف کرد که به‌اتفاق به منزل شهید "مصطفی موحدی" رفته بودیم.

حاج قاسم به مادر شهید موحدی گفت: "مادر! پسر شما جان مرا نجات داد." خوب است بدانید شهید مصطفی موحدی کرمانی، برادرزاده آیت‌الله موحدی کرمانی (امام جمعه موقت تهران) بود و در سال ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید.»

همراهان حاج قاسم خوب یادشان است که او آن روز برای دیدار با مادر شهید موحدی کرمانی، نیم ساعت در کوچه منتظر ایستاد تا مادر که در منزل نبود، به خانه برگردد. بعد هم خودش پشت فرمان ماشین برادر شهید نشست و مادر را داخل خانه برد. به همین هم اکتفا نکرد. کمک کرد مادر را روی ویلچر بنشانند و خودش او را داخل برد. بعد هم کنار مادر شهید، روی زمین نشست و با او شروع به صحبت کرد. موقع خداحافظی هم حاج قاسم، چادر مادر مصطفی را بوسید و گفت: «شما مادر شهید هستید. دعا کنید من هم شهید شوم.»

۱. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در سیزدهم دی ماه سال ۹۸ به دست آمریکای تروریست به شهادت رسید.

۲. شهید مصطفی موحدی کرمانی از رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله سلام الله علیه که در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

انتقاد شدید زاکانی از لایحه بودجه ۱۴۰۰

علیرضا زاکانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم سالگرد سردار پرافتخار ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه قمر بنی‌هاشم (ع) اظهار داشت: وقتی ما از شهید و شهادت صحبت می‌کنیم درواقع از فراق شهید، غم و اندوه زیادی داریم، زیرا شهید به تعبیر آیت‌الله خوشوقت وقتی اولین قطره خونش به زمین می‌ریزد، خداوند همه قابلیت‌ها را به او عطا می‌کند.

وی افزود: شهید سلیمانی نشان داد آماده‌سازی ظهور توسط مردان مرد رقم می‌خورد و چه شد که ما خاک و او افلاک است، چون بندگی خوب خدا و تبعیت از رهبری و خدمت به مردم را برگزید و چیزی برای خودش نخواست.

این نماینده مجلس ادامه داد: او اهل محبت و صداقت و اخلاص و تعامل و گذشت بود و برای مردم و کار اسلام و انقلاب پشت در مسئولان می‌نشست، پس وی الگو و اسوه است، راه او این باغ مفتوحی است و مسیر ادامه دارد و این تحرکات استیصال است و آمریکایی‌ها می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند آسیب می‌بینند چون در معرض آسیب هستند.

زاکانی افزود: یک‌زمانی پایگاه آن‌ها در هر منطقه‌ای از جهان محل ثبات خودشان و تهدید دیگران بود اما امروز پایگاه‌هایشان محل ثبات انقلاب اسلامی است چون امکاناتی که وارد منطقه می‌کنند زیر دید ماست و امکانات ما به‌طور نقطه می‌زند و البته نیروهای نظامی باید به‌صورت آماده‌باش باشند تا ترامپ دیوانه دست از پا خطا نکند هرچند بلوف می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: شهید یک‌میزان است و ما توانستیم شهید سلیمانی را برای شناخت دیگران میزان قرار دهیم، شناخت دیگران بسیار مهم است، امروز همان آقایان مسئولی که از سلیمانی به بزرگی یاد می‌کنند فراموش کرده‌اند در زمان حیات این شهید چه خون‌دلی به او دادند و می‌گفتند از او شکایت می‌کنیم، آیا این افراد برمدار شهید سلیمانی بودند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: لذا خود شهید سلیمانی امکانی ایجاد می‌کند تا دیگران را بشناسیم، شهید لحظه‌به‌لحظه کاری می‌کرد که باری به دوش مردم نیاید اما فقدان تدبیر مسئولان کشور را با چالش مواجه کرد.

زاکانی افزود: وقتی مسئولان بودجه ۹۸ را بسته‌اند با ۱۶۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مجبور شدند مجوز برای اوراق بگیرند و از شبکه بانک مرکزی یا از صندوق ذخیره پول بردارند و پول در کشور پرقدرت و متورم شود و مردم را گرفتارتر کند.

وی تصریح کرد: این‌ها حتی در سال ۹۹ متنبه نشدند و کسری ۱۶۷ میلیارد تومانی در سال ۹۸ را به ۲۷۳ میلیارد تومان تبدیل کردند و این بی‌تدبیری چه نسبتی با راه شهید و خدمت و مسئولیت‌پذیری دارد، بودجه امسال نیز ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و برای اولین بار در طول تاریخ درآمدهای ما ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها کمتر است و گفتند در این‌یک سال برخی بودجه را نمی‌دهیم و مگر مملکت‌داری با شوخی سازگار است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وقتی شرایط این‌طور می‌شود که میزان مصرف گوشت در کشور یک کیلوگرم در سال طبق بیان آمار می‌باشد و برای متمولین ۹۶ کیلوست چرا باید چنین فاصله‌ای باشد و این چه ارتباطی با مکتب شهید سلمیانی دارد بلکه این مکتب بی‌دردها و دنیاطلبی است.

کد خبر 465750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.