خرید ۳۲ میلیارد تومان تجهیزات جدید برای سازمان عمران

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون ۳۲ میلیارد تومان تجهیزات جدید برای سازمان عمران تهیه شده تا در اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده شود.

مجید طرفه‌تابان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز سازمان عمران در سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این سازمان بیش از ۳۱۶ میلیارد تومان پروژه‌های فعال عمرانی در شهر دارد که بزرگترین پروژه در حال انجام مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته و طبق برنامه‌ریزی در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان افزود: اجرای این پروژه بزرگ به عنوان بخشی از رینگ چهارم، کاهش بار ترافیکی شرق و مرکز شهر را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این سازمان به لحاظ عملیات عمرانی بسیار توانمند است و می‌تواند با سرمایه گذاری‌های جدید و اجرای پروژه‌های بیشتر به اشتغالزایی کمک کند.

طرفه‌تابان با اشاره به نظارت بر کیفیت تولید مصالح تولیدی سازمان عمران، افزود: سازمان عمران آزمایشگاه مجهز و همکار با اداره کل استاندارد دارد که نمونه‌برداری از تولیدات مصالح تولیدی را انجام می‌دهد، در کنار آن آزمایشگاه مکانیک خاک شهرداری بر کیفیت تمام مصالح و نمونه گیری آن به صورت سرزده نظارت دارد و بازخوردها را ارائه می‌کند.

وی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده سازمان در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های عمرانی و ماشین آلات سنگین به صورت دوره‌ای گندزدایی و ضدعفونی می‌شود، همچنین میز خدمت در این سازمان فعال شده تا درخواست‌های خرید یا «ثبت صورت وضعیت» از طریق بستر اینترنت انجام شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: موضوع سرمایه گذاری روال جدیدی در سازمان عمران است و تاکنون برای پروژه‌های عمرانی موفق به جذب سرمایه‌گذار نشده‌ایم، اما در بخشفروش مصالح، موفق به تعامل با سرمایه گذاران شده‌ایم.

وی با اشاره به موضوع مشارکت مردمی، تصریح کرد: بعضی از شهروندان توان ساخت اراضی در مالکیت خود را ندارند، از این رو به سازمان عمران اعتماد کرده و پروژه‌های مورد نظر خود را با همکاری این سازمان به نتیجه می‌رسانند، بنابراین علاوه بر مشارکت با شهرداری‌ها و تعاونی‌های مسکن با شهروندان نیز مشارکت انجام می‌شود.

وی با اشاره به بودجه سازمان عمران در سال جاری، تصریح کرد: بودجه امسال این سازمان ۲۰۳ میلیارد تومان است که ۱۴۲ میلیارد تومان آن مختص اجرای پروژه‌های عمرانی و ۳۵ میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان افزود: در این سازمان بودجه درآمدهای غیرعملیاتی حدود سه میلیارد تومان است که صرف هزینه مواردی همچون کرایه ماشین‌آلات می‌شود و حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای پروژه‌های مشارکتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 465747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.