تاکید صالحی‌امیری بر ارتقای شرایط آمادگی ورزشکاران المپیکی

رییس کمیته ملی المپیک گفت: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که شرایط آمادگی ورزشکاران المپیکی را در همین وضعیت بالا ببریم.

به گزارش ایمنا، رضا صالحی امیری با اشاره به در پیش بودن رخداد بزرگ ورزشی المپیک عنوان کرد: برای حضور قدرتمند و موفق در این تورنمنت بزرگ از دو سال قبل یک تیم بسیار قدرتمند فنی در کمیته المپیک و وزارت ورزش در قالب دو ستاد عملیاتی و عالی کار را شکل دادند تا این دوره نمایش بهتری نسبت به دوره‌های قبلی داشته باشیم. برای حضور مقتدرانه در المپیک تا امروز ورزشکاران زیر مجموعه فدراسیون‌ها در اردو بودند و سهمیه‌هایی کسب شده و به دنبال افزایش آن هستیم.

وی با بیان اینکه ۵۲ سهمیه کسب کردیم افزود: پیش‌بینی ما آن است که برای المپیک توکیو ۷۰ سهمیه کسب شود. البته شیوع و فراگیری کرونا برای ورزش ایران و جهان یک شوک بود و همه چیز دستخوش تغییر شد. این وضعیت مربوط به ایران نیست و ۲۰۶ کشور درگیر کرونا هستند. نکته مهم این است که با یک برنامه‌ریزی جدید اردوها آغاز شود.

صالحی امیری با بیان اینکه سعی کردیم حقوق یک ساله را در شش ماهه اول امسال پرداخت کنیم، گفت: یک گروه ۱۰ نفره قهرمانان هستند که به کمیته بین‌المللی معرفی کرده‌ایم و بورسیه شده‌اند و ارزی پول می‌گیرند. سایرین هم حقوق پنج میلیونی می‌گیرند و به مربیان نیز حقوق ۲.۵ میلیونی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به مصدومیت چند ستاره تأثیر گذار ورزش ایران در سال منتهی به المپیک نیز گفت: سهراب مرادی، حمیده عباسعلی و حسن یزدانی مصدوم شدند اما اکنون شرایط بهتری دارند. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که شرایط آمادگی را در همین وضعیت بالا ببریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 465683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.