رئیسی: ترامپ از اجرای عدالت مصون نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان یک قاتل و آمر به قتل ظاهر شد از اجرای عدالت مصون است.

به گزارش ایمنا، آیت الله ابراهیم رئیسی در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش اظهار کرد: مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و عاشورا بود که باید برای نسل‌های آینده تبیین شود.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌ها و شاخص‌های شخصیت شهید سلیمانی داشتن اخلاص، بصیرت و ولایی بودن بود، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره همه ما را به داشتن بصیرت توصیه کرده‌اند، از ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم داشتن بصیرت بود و کارنامه عملکرد شهید سلیمانی نشان می‌دهد که بصیرت در زندگی او موج می‌زند.

رئیسی با بیان اینکه وصیت نامه حاج قاسم ولایت نامه است، تاکید کرد: تمام فرازهای وصیت شهید سلیمانی توجه به ولایت است. حاج قاسم با تمام وجود به ولایت باور داشت و ولایی بودن در رفتار و سلوک او موج می‌زند.

وی با بیان اینکه قومیت و زبان برای حاج قاسم تفاوتی نداشت، نگاه شهید سلیمانی، به همه مظلومان و مستضعفان، فارغ از هر قشر، جایگاهی و هر اقلیمی بود، خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی مردمی بودن بود. نوع نگاه به مردم از نوع سیاسیون و تشریفاتی نیست؛ حقیقتاً مردم رو دوست داشت.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این ویژگی‌ها از او یک چهره انقلابی مردمی و اثر گذار ساخت، ادامه داد: شهید سلیمانی طرفدار منطق «ما می‌توانیم» بود. با این منطق، می‌توانیم در برابر همه قدرت‌های تا دندان مسلح بایستیم و پیروز شویم.

وی گفت: شهید سلیمانی قبل از به شهادت رسیدن به مقام شهود رسید. او معتقد بود جمهوری اسلامی حرم است؛ حاج قاسم ۴۰ سال مدافع این حرم بود.

رئیسی با بیان اینکه ایدئولوژی مقاومت کاری با استکبار کرده که دچار استیصال شده‌اند، ادامه داد: ترور حاج قاسم، دلالت بر استیصال دشمن می‌کند نه برتری او. ایدئولوژی مقاومت هژمونی نظام سلطه را بر هم ریخته است؛ باید به این مقاومت و ایستادگی افتخار کرد.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی حجت قاطع داشت، اما به کسی که منطق و سخن حق نپذیرد تنها منطق در مقابل او نشان دادن قدرت است. شهید سلیمانی در منطقه تولید قدرت کرد.

وی با اشاره به اینکه بیداری منطقه از برکت خون مطهر شهداست تصریح کرد: روح شهید سلیمانی بیش از پیش مقاومت را در بین مردم زنده کرده است و این بیداری هرگز به سردی نخواهد گرایید.

رئیسی ادامه داد: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده، اما دشمنان منتظر انتقام سخت باشند؛ زمان و مکان را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد. دشمن بداند زندگی بعد از این بر او بسیار سخت خواهد بود.

وی یادآور شد: اخراج قطعی آمریکایی‌ها از منطقه از جلوه‌های قطعی انتقام سخت خواهد بود و کیفر عاملان و آمران این جنایت از جلوه‌های انتقام سخت خواهد بود.

آیت الله رئیسی در سخنی با روح مطهر حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: به قاسم ابن الحسن سوگند سلاحی که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهد ماند. اسم‌هایی در این عالم به نام تو و به یاد مکتب تو پرورش خواهند یافت که هر کدام در این میدان یک حاج قاسم خواهند بود.

وی افزود: سخنی با دشمن؛ تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان یک قاتل و آمر به قتل ظاهر شد از اجرای عدالت مصون است؛ هرگز. کسانی که در این ترور و جنایت نقش داشتند هیچکدام در کره زمین امنیت نخواهند داشت.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: جریان مقاومت اراده پولادینش بر این است که از آن‌ها انتقام سخت بگیرد

کد خبر 465667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.