سازمان ملل حمله به فرودگاه عدن را جنایت جنگی خواند

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در سخنانی وقوع چند انفجار در فرودگاه عدن و کشته و مجروح شدن بیش از ۷۰ تن بر اثر این انفجارها را "جنایت جنگی" خواند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اسپوتنیک، مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل در گفت‌وگوی تلفنی با احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت تازه تأسیس شده و دست نشانده امارات و عربستان نسبت به وقوع سه انفجار در فرودگاه عدن همزمان با وود اعضای دولت مذکور به آن واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: روز انفجار روز بسیار غمگینی برای یمن بود و هدف قرار دادن غیر نظامیان و تأسیسات غیرنظامی نقض صریح قانون بین‌الملل به شمار می‌رود و چنین نقضی جنایت جنگی قلمداد می‌شود.

گریفیث افزود: تشکیل دولت جدید امیدها به تحقق آشتی در یمن را زنده کرد و این حمله هولناک تلاشی عمدی برای تبدیل کردن این امید به ناامیدی و مانع تراشی در مسیر تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به صلح و کاهش درد و رنج مردم یمن بود.

وی تأکید کرد: سازمان ملل متحد به حمایت خود از یمنی‌ها ادامه می‌دهد تا به یک آینده همراه با صلح پایدار و فارغ از ترس و اندوه برسند.

چهارشنبه همزمان با ورود اعضای دولت دست نشانده امارات و عربستان به فرودگاه عدن، سه انفجار در سالن این فرودگاه رخ داد و طبق آخرین آمار این انفجارها منجر به کشته شدن ۲۶ تن شد.

طبق این گزارش ایسنا، در انفجارهای فرودگاه عدن همچنین بیش از ۵۰ تن نیز مجروح شدند.

کد خبر 465635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.