مربی پیکان: پرسپولیس تیم خاص نیست

مربی تیم فوتبال پیکان گفت: همه مربیان باید به تاکتیک تیم مقابل احترام بگذارند و کسی حق ندارد از سبک بازی پیکان ایراد بگیرد.

به گزارش ایمنا، حسین پاشایی درباره برتری یک بر صفر تیم فوتبال پیکان مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته نهم لیگ برتر اظهار کرد: نفت مسجد سلیمان یکی از تیم‌های خوب لیگ امسال است که با وجود کمبود امکانات و مشکلات خود عملکرد خوبی در این فصل داشته است. ما هم سال گذشته فصل خوبی را در کنار مردم عزیز و خونگرم مسجد سلیمان پشت سر گذاشتیم و این شهر همیشه برای ما یادآور خوبی و خوشی است. پیکان روز گذشته بازی خوبی انجام داد و به ویژه در نیمه دوم روی حریف مسلط بودیم. نتیجه مناسبی هم مقابل تیم سخت‌کوش و دونده نفت کسب کردیم.

وی درباره اظهارنظر مهدی تارتار قبل از این بازی مبنی بر اینکه دوست ندارد مقابل نفت قرار بگیرد، توضیح داد: ورزش حرفه‌ای می‌طلبد برخی مواقع کاری انجام دهید که برخلاف میل باطنی‌تان است. سال گذشته در کنار مردم مسجد سلیمان نتیجه‌ای با نفت به دست آوردیم که همیشه در خاطرات خوب‌مان می‌ماند. سال گذشته شخصیت خیلی خوبی به نفت مسجد سلیمان دادیم و قرار گرفتن مقابل این تیم کار ما را سخت کرد، اما فوتبال حرفه‌ای شده و با وجود این شرایط باید به دنبال موفقیت تیم فعلی خودمان باشیم. خدا را شکر با یک بازی خوب نتیجه خوبی هم کسب کردیم.

مربی پیکان درباره اینکه تک گل سه امتیازی این تیم را فرزاد حاتمی به ثمر رساند، عنوان کرد: فرزاد یکی از باکیفیت‌ترین فوتبالیست‌های ایران است. اگرچه سنش بالا رفته اما در زدن ضربات آخر تجربه لازم را دارد. با وجود اینکه جوان‌های ما به تجربه و پختگی نرسیده‌اند اما تعویض‌هایمان مقابل نفت خیلی خوب جواب داد. مهدی تارتار ابتدای فصل با جذب حاتمی نشان داد نگاهی کارشناسانه و موشکافانه به تیم پیکان دارد. خدا را شکر حاتمی هم دقایقی که در زمین بود نشان داد انتخابش به درستی انجام شده است. تفاوت وی با بازیکن جوان این است که از تک موقعیت‌هایش به خوبی استفاده می‌کند و روز گذشته هم این موضوع را نشان داد.

پاشایی درباره اعتراض باشگاه پیکان به برگزاری دیدار نساجی و ماشین سازی پس از دیدار قائم شهری‌ها با پیکان توضیح داد: برنامه‌ریزی کادر فنی ما مطابق برنامه‌ای بود که ابتدای فصل اعلام کردند و اکنون باید ترتیب بازی‌ها باید رعایت شود. عجیب نبود نساجی قبل از دیدار با ما مسابقه‌اش مقابل ماشین سازی را برگزار کند اما نمی‌دانم چه مشکلی وجود داشت که ابتدا این تیم با ما بازی می‌کند و سپس به مصاف ماشین سازی می‌رود. این ناهماهنگی‌ها سبب اعتراض همه تیم‌ها شده است.

وی درباره مطرح شدن پرسپولیس به عنوان یک تیم خاص و اعتراض بسیاری از مربیان لیگ برتری به برنامه بازی‌های این تیم گفت: اصلاً به این موضوع اعتقاد ندارم زیرا پرسپولیس به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا افتخارآفرینی کرد و حتی می‌توانستند شرایط بهتری را برای این تیم به وجود آورند. پرسپولیس، استقلال و تمام تیم‌های دیگر با حضور در مسابقات بین‌المللی نماینده کشورمان هستند و آرزوی موفقیت شأن را داریم. نمی‌گویم شرایطی به وجود آورند تا باشگاه‌های دیگر ضرر کنند، اما باید وضعیتی هم ایجاد شود تا تیم‌های ایرانی در مسابقات بین‌المللی آسیب ندیده و نتایج خوبی را به دست آورند.

مربی پیکان درباره اینکه مربیان برخی‌تیم‌های حریف به سبک بازی این تیم ایراد گرفته و اعتقاد دارند شاگردان تارتار دست به اتلاف وقت می‌زنند، گفت: نمی‌دانم منظور آنها چیست، اما در تمام بازی‌های پیکان داور تنها ۲ تا ۳ دقیقه وقت اضافه می‌گیرد که آن هم به دلیل تعویض‌هاست. هر مربی باید با توجه به داشته‌هایش برنامه ریزی کند. شاید سیستم دفاعی ما به شکلی باشد که بخواهیم از عقب بازی کنیم، اما هیچ گاه دنبال اتلاف وقت نبودیم.

پاشایی به فارس گفت: برخی مواقع با عقب نشستن تیم رو به ضد حمله می‌آوریم و در برخی بازی‌ها هم از همان جلو روی حریف فشار وارد می‌کنیم. همه مربیان باید به تاکتیک تیم مقابل احترام بگذارند و کسی حق ندارد از سبک یک تیم ایراد بگیرد. هر مربی باهوشی نسبت به داشته‌های خود برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد از نفراتش به بهترین نحو استفاده کند. ما هم بازی به بازی پیش می‌رویم تا پیکان به تیم هماهنگ‌تری تبدیل شود. پیکان هم از لحاظ گردش توپ و فشار آوردن به حریف فوتبال خیلی خوبی را ارائه می‌دهد.

کد خبر 465632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.