حذف ۳۹ هزار اپلیکیشن بازی از فروشگاه چینی اپل

شرکت اپل در راستای مهلتی که به ناشران بازی برای دریافت مجوز داده بود، در آخرین روز سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹ هزار بازی را از فروشگاه چینی خود حذف کرد که بزرگترین رکورد حذف برنامه‌ها در یک روز بوده است.

به گزارش ایمنا، حذف این اپلیکیشن‌ها در بحبوحه مقابله با بازی‌های بدون مجوز از سوی مقامات چینی، اتفاق افتاد. اپل بیش از ۴۶ هزار اپلیکیشن شامل ۳۹ هزار اپلیکیشن بازی را روز پنج شنبه از فروشگاه برنامه اش حذف کرد.

شرکت تحقیقاتی کیمِی اعلام کرد تنها ۷۴ بازی پولی از ۱۵۰۰ بازی پولی پرطرفدار از این پاکسازی در فروشگاه اپل جان بدر بردند. اپل در ابتدا به ناشران تا پایان ژوئن مهلت داده بود تا شماره مجوز صادره از سوی دولت را ارائه کنند تا کاربران بتوانند خریدهای داخل برنامه انجام دهند. سپس این مهلت را تا ۳۱ دسامبر تمدید کرد.

فروشگاه‌های اپلیکیشن اندرویدی در چین مدتهاست که به مقررات مربوط به مجوزها عمل می‌کنند اما معلوم نیست چرا اپل امسال با شدت بیشتری به اجرای این مقررات پرداخت.

بر اساس این گزارش که ایسنا به نقل از رویترز منتشر کرده، تحلیلگران می‌گویند این اقدام تعجب‌آور نبود. اپل در تلاش برای بستن همه روزنه‌های فرار از مقررات برای جلب رضایت رگولاتورهای چین است تا بر فعالیت‌های این شرکت تأثیر منفی نگذارد.

کد خبر 465628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.