استون ویلای دوست داشتنیِ بیرمگام

تیم فوتبال استون در این فصل لیگ برتر فوتبال انگیس با سرمربی خود دین اسمیت شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر اهل فیلم باشید محال است که اسم "بیرمنگهام" را نشنیده باشید. تامی شلبی و آن دار و دسته‌ پیکی بلایندرز (فیلم انگیسی) باعث شدند خیلی‌ها با این شهر انگلیسی آشنا شوند. اما اگر فوتبالی بوده باشید، دیگر نیازی نبوده که با دیدن این سریال این منطقه را شناخته باشید، شما حتماً در طول سال‌های هواداری‌تان بارها در این شهر بازی‌های تیم‌های بزرگ را دیده‌اید.

یکی از تیم‌های این منطقه استون‌ویلا است. به پاس جک گریلیش بازیکن تیم فوتبال استون‌ویلا و دارودسته‌ دین اسمیت دیگر کسی نیست که آنها را در فوتبال به جا نیاورد، اما خوب است بدانید آن‌ها فقط متعلق به امروز نیستند. یک تیم با ریشه هستند که از بدو تأسیس فوتبال وجود داشتند و با قهرمان شدن هم ناآشنا نیستند.

اوایل شروع کارشان آن‌ها خوب جام می‌بردند، چند سالی خبر خاصی از آن‌ها نبود اما بعدش چه؟ آن‌ها دوباره قهرمان انگلیس شدند و مهمتر از همه برای اولین و آخرین بار قهرمان اروپا شدند. کاری که نصف تیم‌های بیگ سیکس (۶ تیم بزرگ فوتبال انگیس) انجامش ندادند و کلی تیم دیگر در دنیا هم حسرتش را می‌خورند.

استون ویلا بعد از شکست بایرن در فینال ۱۹۸۱ لیگ قهرمانان اروپا، بارسلون را هم در سوپرکاپ برد و قهرمان شد. می‌دانید چرا این مطلب بیان می‌شود؟ برای اینکه اگر دوست دارید حرف از اصالت بزنید و تیم‌های باریشه را پرستش کنید، پس باید استون ویلا را دوست داشته باشید.

وقتی ۷ گل به لیورپول می‌زنند (هفته چهارم همین فصل لیگ برتر انگلیس)، وقتی به بالای جدول می‌رسند، به آن‌ها به چشم یک اتفاق تصادفی نگاه نکنید. آن‌ها همان‌هایی هستند که سقوط کردند، اما برگشتند و قهرمان اروپا شدند.

همین چند سال پیش با گل راشفورد دوباره به چمپیونشیپ رفتند، اما باز هم به لیگ‌برتر برگشتند و حالا به جای نگاه کردن به اینکه آن‌ها در فصل قبل و در هفته‌ آخر توانستند در لیگ بمانند، به تیم فوق‌العاده این فصلشان نگاه کنید. شیرهای ویلاپارک (ورزشگاه استون ویلا) مثل لوگوی روی لباسشان برای سوپرایز کردن ما هواداران خیز برداشته‌اند.

این‌ها بیان شد تا اگر دیدید در آخر فصل یک شگفتی بزرگ رقم زدند و زیر آسمان آبی شعر قهرمانی می‌خوانند از اتفاق افتادنش تعجب نکنید. آن‌ها بچه‌های شهر بیرمنگهام هستند انگاره‌ای از زیاده‌خواهی و جاه‌طلبی پیکی بلایندرز.

کد خبر 465570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.