نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و ذوب‌آهن از ساعت ۱۵ امروز - ۱۱ دی ماه، در ورزشگاه آزادی در مصافی هیجان‌انگیز به تقابل هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید. قضاوت این مسابقه حساس را بیژن حیدری داور باتجربه همدانی در اختیار داشت که می‌توان گفت به جز درگیری دقایق پایانی بازیکنان دو تیم و اخراج مستقیم عبداله حسینی و کارت زرد دوم برای آقایی، اتفاق خاصی نداشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

جلوگیری از حمله پرسپولیس با دست توسط مهرداد قنبری

دقیقه ۳۵ در حالی که پرسپولیسی‌ها قصد داشتند توپ را با ضربه سر به مهاجم‌شان که در محوطه قرار داشت برسانند، قنبری با دست جلو پاس آن‌ها را در حوالی محوطه جریمه گرفت ولی داور ضربه آزادی به سود سرخ‌ها اعلام کرد تنها به کارت زرد بسنده کرد.

سلیمانی: موقعیت آشکار گل نبود و کارت زرد کاملاً صحیح بود.

عسگری: داور به درستی هند مدافع ذوب‌آهن را اعلام کرد. کارت زرد برای این صحنه کافی بود و نیازی به اخراج بازیکن نبود.

اخراج بازیکن ذوب‌آهن

در آخرین دقایق بازی ارسال زمینی ذوبی‌ها باعث شد تا عبداله حسینی و حامد لک به سمت توپ برای تصاحب توپ حمله برند که در نهایت دروازبان پرسپولیس موفق شد توپ را در اختیار بگیرد، اما حسینی نیز با او برخورد کرد تا داور خطایش را اعلام کند. مهاجم ذوبی‌ها که تیمش نیاز به گلی دیگر داشت، با مدافعان پرسپولیس و لک که خود را بر زمین انداخته بود درگیر شد تا داور او را با کارت قرمز مستقیم جریمه کند. حیدری همچنین اخطاری را به آقایی، مدافع سرخ‌پوشان نشان داد تا او نیز با دریافت دومین کارت زرد، دیدار حساس مقابل سپاهان را از دست دهد.

سلیمانی: شاید بتوانم بگویم بازیکن ذوب‌آهن بی‌جهت در دقیقه ۸۷ وارد درگیری با مدافع و بازیکن پرسپولیس شد که مهاجم ذوب مستحق اخراج مستقیم نبود.

عسگری: پس از آنکه داور خطا مهاجم ذوب‌آهن را به درستی گرفت اگر چه تلویزیون صحنه درگیری را به درستی نشان نداد، اتفاق آن‌چنانی نیافتاد و بهتر بود داور به جای اخراج مستقیم بازیکن ذوب‌آهن، به هر دو بازیکن کارت زرد می‌داد.

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: بیژن حیدری امروز قضاوت خیلی خوبی را داشت. ایشان به خاطر عنوان "دکتر بیژن حیدری" معمولاً قضاوت‌های بی‌دردسری را دارد. شاید حدود ۵۰ تصمیم گرفت که ۴۰ تصمیمش فقط درباره خطاها بود. وقتی با این تعداد تصمیم تنها چند اشتباه داشته باشی، قضاوت خوبی انجام داده‌ای. در کل قضاوت مطلوبی داشته و آفسایدهایی که توسط کمک داورها اعلام شد نیز درست بود.

عسگری: بازی دو نیمه متفاوت داشت و اتفاقات بحرانی در محوطه جریمه رخ نداد که داور بخواهد درباره خطاهای تأثیرگذار تصمیم بگیرد. داور در مجموع قضاوت خوبی داشت.

کد خبر 465560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    3 1
    با سلام؛نظرات اقایان سلیمانی و حیدری تو این هفته کاملا تلطیف و تا حد زیادی واقعی شده؛امید که تمام کارشناسها بعد از این همین رویه را پیش بگیرند؛نسبت به هفته های قبل خیلی بهترند؛اگه طبق روال هفته های قبلی بود؛پنالتیهای استقلال را اشتباه میدونستند؛واز اونور پرسپولیس رو صاحب یکی دو پنالتی طلف شده۰۰۰امید که کارشناسهای محترم؛این فشارهای عجیب رو از گرده داورها بردارند؛البد الانم از خسروی بپرسی میگه رو پنالتیهای استقلال مطهری و غفوری بدلیل خطا باید اخراج میشدند؛امید که فوتبال برترم یا با تعویض مجری یا کلا خط مشی؛از پرسپولیسی وضد استقلالی بودن کم کم فاصله بگیره و بیطرف وبدون غرض بشه۰۰۰
  • Taha IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    6 1
    فقط یه سوال از اون برادر عزیز.تا اینجای فصل که مشخصه کی ضرر کرده وکی نفع.ولی هرچی نگا میکنم تکل از پشت جلال حسینی چی شد این وسط .اها ایشون ادمم بکشه کسی نباید چیزی بگه،یادم رفته بود .ببخشید
  • ارتش سرخ IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 2
    دانشگر باید اخراج میشد چرانشد رای بازی ذوب باید سه هیچ میشد چرا نشد .اس اس پول دیاباته رو از کجا اورد چرا بازیکناش حفظ کرد چرا پرسپولیس ۵تا بازیکن حرفه ای درجه یکش سر ندادن حقوق فرارکردن چرا پس چشم و گوشتون باز کنید اقایون استقلالی برید تک روزنامه ها و سایت ها ببینید از کدوم تیم بیشتر طرفداری میشه ها منطقی باشید
  • Sajjad IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    2 2
    تو را به خدا بیطرفانه داوری این بازی را بررسی کنید. در سایر بررسی ها هیچ اشاره ای به این سه صحنه نشده است. ۱-خطای سید جلال در محوطه زمانی که ذوب آهن ضد حمله زده بود. ۲-صحنه گل پرسپولیس که قبل رسیدن توپ به عالیشاه صحنه مشکوک به هند بود. ۳- وقتی که حامد لک برای وقت تلف کردن توپو انداخت توی زمین.