چهار پروژه تأمین برق در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید

25 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار دو هزار و 761 میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران در هفته سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، از ۲۵ پروژه افتتاح شده، چهار پروژه سهم استان آذربایجان‌غربی، سه پروژه در اردبیل، ۹ پروژه در اصفهان و ۱۰ پروژه در استان مازندران است که صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

"سد کانی‌سیب" با ۲۲۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن و اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه آبی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی است که به عنوان طرح عظیم زیست محیطی با قابلیت انتقال سالانه ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب از محل این سد به منظور احیای دریاچه ارومیه بوده و با هدف کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال‌زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

پروژه سد کرم‌آباد با هدف تأمین آب مورد نیاز ۱۹ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه، کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه خصوصاً در منطقه آزاد ماکو و ارتقای راندمان آبیاری و افزایش تولید و پروژه احداث و آب‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی ارس غربی با هدف امکان بهره‌برداری و آب اندازی از هشت هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی منطقه از دیگر طرح‌های آبی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی است که صبح امروز در هفته سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

پروژه‌های برقی افتتاح شده استان آذربایجان‌غربی نیز در ایستگاه سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، برق‌رسانی به ۸ روستای قزقاپان ترک، قزلچه علیا، کیدان، قوری ناو، آق تپراق، آرتاکندی، کانی اسپان، نوروزلو است که ۹۵ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بر این اساس، در استان اردبیل نیز سه پروژه تأمین برق در شهر نمین، بیله‌سوار و پنج روستای این استان با هدف کمک به تأمین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات با تحت پوشش قرار دادن ۴۷ خانوار فردا با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

چهار پروژه تأمین برق نیز در استان اصفهان صبح امروز در ایستگاه سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های برقی افتتاح شده استان مازندران شامل پنج نیروگاه مقیاس کوچک جمعاً به ظرفیت ۶۸ مگاوات در چمستان، بابلسر، بابل و بهشهر و چهار پروژه پست، خط انتقال و شبکه فوق توزیع با هدف کمک به تأمین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات است که صبح امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید، طرح آبرسانی به ۵۷ روستا، دیگر پروژه آماده افتتاح استان مازندران است که صبح امروز با افتتاح آن و با اجرای ۸۶ کیلومتر خط انتقال و ۱۲۹ لیتر بر ثانیه ظرفیت تأمین آب، ۳۲ هزار و ۶۶۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 465550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.