میرزایی: اجازه نمی‌دهیم سلامتی مردم اصفهان قربانی منافع برخی افراد شود

نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به گزارش‌های مطرح شده مبنی بر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های اصفهان، گفت: نمایندگان استان به صورت جدی پیگیر صحت و سقم این ادعا هستند و اگر حقیقت داشته باشد مقابل آن خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم سلامتی مردم اصفهان قربانی منافع برخی افراد شود.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد دلایل آلودگی شهر اصفهان اظهار کرد: گزارش‌ها و اطلاعاتی به دست نمایندگان استان رسیده مبنی بر اینکه برخی از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های صنعتی استان اصفهان برای سوخت خود در شرایط کمبود گاز، از مازوت استفاده می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر استان اصفهان بیشترین فعالیت اقتصادی را برای خدمت رسانی به کشور انجام می‌دهد و در پرداخت مالیات در جایگاه دوم کشور قرار دارد، اما متأسفانه با مشکلات زیست محیطی زیادی روبه‌رو است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه بار کشور را نباید روی دوش اصفهان گذاشت و باید مدیریت مضرات و منافع در کشور به صورت عادلانه باشد.

میرزایی خاطرنشان کرد: استان اصفهان بر اساس موقعیت جغرافیایی و حضور فعالیت‌های صنعتی در محدوده این استان به صورت عادی هوای ناسالمی دارد و اکنون استفاده سوخت مازوت برخی نیروگاه‌های اطراف اصفهان آلودگی مضاعفی را بر استان تحمیل کرده است.

وی افزود: نمایندگان استان اصفهان از ماه گذشته نامه‌ای مبنی بر اینکه آیا سوخت مازوت در نیروگاه‌های استان اصفهان مصرف می‌شود یا خیر، خطاب به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تنظیم کردند که ایشان در پاسخ تاکید کرد که در چند سال گذشته منابع سوخت مازوت اصفهان پلمب شده است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اخیراً برخی گزارش‌ها مبنی بر استفاده سوخت مازوت در برخی نیروگاه‌های اصفهان باعث شد که نمایندگان استان به صورت جدی پیگیر این موضوع شوند و اگر این ادعا حقیقت داشته باشد به صورت جدی مقابل آن اقدام خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم سلامتی مردم اصفهان قربانی منافع برخی افراد شود.

کد خبر 465479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.