باقری: محصولات مخابراتی صنایع دفاع در لبه فناوری جهانی هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نبردهای امروزی شبکه محور هستند، گفت: محصولات مخابراتی تولید شده در صنایع دفاع ایران دارای صیانت کامل بوده و در سطح عالی لبه فناوری جهانی هستند.

به گزارش ایمنا، سرلشکر محمد باقری» روز پنج شنبه در مراسم افتتاح مجتمع تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در ایام چهلم شهادت شهید فخری زاده، به برکت خون این شهیدان خط تولید تجهیزات دارای فناوری‌های نوین و پیشرفته ارتباطی و فناوری اطلاعات را افتتاح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه افتتاح این مجتمع نشان دهنده این است که این شهادت‌ها موجب رشد و ارتقای حرکت جهادی ملت ایران و به ویژه نیروهای مسلح و صنایع دفاعی کشور شده و می‌شود، گفت: امروز که عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان و از جمله کشور ماست، دستیابی به این فناوری‌ها به شکل بومی و تولید نیازهای نیروهای مسلح و دستگاه‌های کشور در داخل کشور که قطعاً دارای صیانت کامل و در سطح عالی لبه فناوری جهانی است، ارزش فوق‌العاده بالایی دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نبردهای امروزی شبکه محور هستند، مدیریت این نبردها را نیازمند فرماندهی و کنترل پیشرفته و یکپارچه دانست و گفت: در نبردهای نوین ما نیاز به چنین سامانه‌هایی داریم که به طور یکپارچه بتواند صحنه نبرد را اداره کند و موجبات فرماندهی روزآمد و به هنگام و پیشرفته را برای فرماندهان ما در تمام صحنه‌های زمینی، دریایی و امنیتی فراهم کند.

باقری اظهار کرد: خطوط تولیدی که امروز شروع به کار می‌کند، قادر به تولید محصولاتی در ابعاد مختلف از بردهای کوتاه تا بالاترین بردها و بی سیم‌های امنیتی و در آینده تولید سامانه‌های تلفن همراه و مانند آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: آنچه که از جهت کیفیت تولید در این خطوط مشاهده شد و تست‌ها و آزمایش‌های میدانی نشان می‌دهد این است که این کیفیت و امنیت در حد کمال به حمدالله به دست دانشمندان جوان و ارزشمند وزارت دفاع و بخش‌های دانش بنیان کشور فراهم شده و قطعاً خواهد توانست که نیاز نیروهای مسلح را در سطح عالی تأمین کند و ما را از بیگانگان بی نیاز کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: افتتاح مجتمع تولید محصولات الکترونیکی و مخابراتی خواهد توانست که ارتباط سامانه‌های گوناگون رزمی ما در زمین، دریا و هوا را به طور یکپارچه فراهم کرده و سامانه‌های رزمی را با سامانه‌های پشتیبانی رزمی و همچنین سامانه‌های پشتیبانی کننده به طور برخط و به هنگام فراهم کند که قطعاً در ارتقای کیفیت نبردها و فرماندهی و کنترل، ارزش فوق‌العاده بالایی خواهد داشت.

منبع: ایرنا
کد خبر 465463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.