خیابان ایران قزوین، به نام آیت‌الله باریک‌بین تغییر می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: با توجه به خدمات ارزنده آیت‌الله باریک‌بین، امام جمعه فقید قزوین در طول عمر با برکت خود جهت ارج نهادن به مقام شامخ این روحانی انقلابی و مبارز، خیابان ایران به خیابان آیت الله باریک‌بین تغییر نام خواهد داد.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: آیت‌الله باریک‌بین، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سه دوره منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای نظارت بر قانون اساسی و پدر شهید، خدمات فراوانی را در دوران ۴۰ ساله انقلاب ارائه داد و به عنوان پدری دلسوز و مهربان مدیریت شایسته‌ای در انسجام و اتحاد مدیران استان با مردم داشت.

وی افزود: این روحانی جلیل القدر در دوران دفاع مقدس با بسیج مردم در پشتیبانی جبهه‌ها همواره در مسیر امامت و ولایت حرکت کرد. مرحوم آیت‌الله باریک‌بین با بهره‌گیری از محضر مراجع و علمای بزرگی چون آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله حسین بروجردی، امام خمینی (ره) و تحصیل در نجف، مدارج علمی حوزه علمیه را طی کردند و یکی از تکیه گاه‌های مردم در دوران ستمشاهی بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین تصریح کرد: نام حسن میانه ساز، اولین شهید مدافع سلامت و ورزشکاران شاخص و معتمد قزوین به نام‌های سید رحمت‌الله مصلایی، سیدکریم مؤمنی، مهدی یعقوبی، حبیب‌الله کریم‌زاده، مرحوم محمود باباشاهوردی، خانم فاطمه نجفی از جمله نام‌های مصوب شورای نام‌گذاری است که به زودی به صحن شورا ارسال شده و برای تصویب نهایی بررسی می‌شود.

قافله‌باشی ادامه داد: در خواست نامگذاری از طرف چند خانواده شهید مطرح شده و در شورای نامگذاری، نام شش شهید تصویب شد و به زودی برای بررسی به صحن شورا آمده و پس از تصویب اعضای پارلمان شهر جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

کد خبر 465461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.