وضعیت هوای اصفهان نارنجی شد

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۲۴، وضعیت ناسالم برای گروههای حساس (نارنجی) را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز پنجشنبه - ۱۱ دی‌ماه- با میانگین ۱۷۵ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۲۴ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

هم اکنون شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۳۹، خیابان استانداری روی عدد ۱۲۳، خیابان فیض روی عدد ۱۳۲، خیابان پروین روی عدد ۱۶۵، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۲۹، خیابان میرزا طاهر روی عدد ۸۱، خیابان رودکی روی عدد ۶۵، کردآباد روی عدد ۲۰۳، خیابان دانشگاه بدون داده، خیابان رهنان روی عدد ۹۶ و خیابان کاوه روی عدد ۱۲۴ است.

همچنین کیفیت هوا در سجزی با میانگین ۱۲۴ ناسالم برای گروه‌های حساس و در مبارکه و شاهین شهر به ترتیب با میانگین ۸۳ و ۹۰ در وضعیت قابل قبول "سالم" است؛ وضعیت کیفی هوای شهرهای خمینی شهر و نجف آباد و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 465459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    چرا راستش را نمی گوید دلیل این آلودگی چیست در خانه آدم گلوش میسوزد
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    ترددماشین های جلو گیری کنند و کارخانجات آلوده کننده