توضیحات معاون شهردار بندرعباس درباره اعتراض یک شهروند مقابل شهرداری

در پی حرکت اعتراض آمیز و نامتعارف یک شهروند مقابل شهرداری بندرعباس، معاون معماری و شهرسازی شهردار به ارائه توضیحاتی در ارتباط با اصل ماجرا و درخواست این فرد پرداخت.

اصغر حسینی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در این ارتباط اظهار کرد: ظهر روز چهارشنبه فردی با هویت مشخص مقابل شهرداری مرکزی بندرعباس با در دست داشتن پلاکارد و نصب یک تابلو اقدام به اعتراض کرده و ادعای وارد شدن خسارت به یک باب مغازه واقع در حاشیه تقاطع غیر هم‌سطح رسالت را داشته است.

وی با بیان اینکه فرد مدعی درخواست پرداخت مطالباتش از سوی شهرداری بندرعباس را داشت، اضافه کرد: این شهروند سعی داشته با ایجاد هیاهو و تأثیر بر اذهان عمومی، عابران را تحت تأثیر قرار داده و با خود همراه کند که با پیشگیری نیروی انتظامی موفق به این کار نشد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس افزود: این فرد سال‌ها قبل اقدام به اخذ سرقفلی یک باب مغازه متعلق به شهرداری واقع در محدوده تقاطع غیر هم سطح رسالت کرده است و اگر ادعای مطالبه‌ای دارد باید حتماً از طریق قانونی و مراجع ذیصلاح اقدام کند نه اینکه برای رسیدن به اهداف، راه‌های غیر قانونی را امتحان کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه حدود هفت سال از بهره‌برداری این تقاطع می‌گذرد، افزود: این فرد از چند ماه قبل با مراجعه به شهرداری، مدعی کساد شدن کسب و کار خود به دلیل احداث این تقاطع شده و درخواست باز پس گرفتن ملک مورد نظر از سوی شهرداری، پرداخت هزینه به نرخ روز یا معاوضه این واحد تجاری را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برابر قوانین و مقررات نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی شهرداری صرفاً اجازه خریداری املاک واقع در طرح که بودجه آن نیز پیش‌بینی شده باشد را دارد و درخواست این فرد غیر منطقی است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس با بیان اینکه مالک مورد نظر در مسیر هیچ کدام از طرح‌های این شهرداری قرار ندارد، تصریح کرد: بر اساس نتایج بررسی‌ها، ملک مورد نظر طی سال‌های اخیر در حالت نیمه تعطیل بوده و فعالیتی نداشته است.

کد خبر 465438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.