۸۰۰ باغ و ویلای غیرمجاز در کرمانشاه تخریب شد 

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقابله با تصرف اراضی ملی، از تخریب ۸۰۰ باغ و ویلای غیرمجاز در استان از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.  

به گزارش ایمنا، پرویز توسلی زاده روز چهارشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان که در سرسرای جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، افزود: در این راستا، عزم دستگاه قضائی استان در برخورد با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز جدی است.

وی برخورد با متصرفین اراضی ملی را از اولویت‌های دستگاه قضائی استان دانست و افزود: بر این اساس، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی تصرف شده استان از دست متخلفین آزاد شده است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه یادآور شد: همچنین در راستای مقابله با پدیده تغییر کاربری اراضی که در برخی مناطق استان بویژه حاشیه شهر کرمانشاه بشدت دیده می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون دستور تخریب ۸۰۰ باغ و ویلای غیرمجاز را صادر کرده‌ایم.

به گفته این مسؤول قضائی؛ در این مدت ۱۳۰ حلقه چاه عمیق غیرمجاز هم مسدود شده است.

توسلی زاده در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ذیربط باید در راستای اجرای تکالیف قانونی خود کوتاهی نداشته باشند، خطاب به مسؤولین حاضر در این نشست، گفت: تا جایی که می‌توانید نظارت کنید تا تخلفی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: تلاش کنید نظارت و کنترلی که برای جلوگیری از تخلف در حوزه اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز دارید به شکل سیستمی باشد تا شاهد کمترین تخلف باشیم.

بنابه گزارش ایرنا، قاضی‌القضات کرمانشاه در ادامه به نقش مهم فرهنگ سازی در پیشگیری از تخلفات هم اشاره کرد و گفت: مسؤولان اهتمام داشته باشند که اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفظ آنها را برای مردم تشریح کنند و به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که مردم خود حافظ و حامی منابع طبیعی و محیط زیست استان باشند.

کد خبر 465426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.