تغییر چهره شهر مشهد در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

با توجه به پیش ‌رو بودن سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، شهرداری مشهد در بخش هنری، ویژه برنامه‌هایی را در سطح شهر اکران خواهد کرد که هدف اصلی آن، تغییر چهره شهر و فضاآرایی مناسب این ایام است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، نصب ۳۰۰ آویز ستونی سبز، سفید و قرمز با طرح تصاویر شهید سلیمانی، شهید فخری‌زاده و شهید ابومهدی مهندس، ویژه این ایام در سرتاسر بزرگراه سردار سلیمانی صورت خواهد گرفت.

تعداد چهار عدد پرده عرضی بزرگ در پل آزادی، پل جمهوری اسلامی، پل حافظ و پل امام حسین (ع) با مضمون شهادت سردار سلیمانی در سال‌روز شهادت این سردار نصب و اکران می‌شود. همچنین رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در ابتدای بزرگ‌راه هم‌نام با این سردار با حضور جمعی از مسئولین و مدیران شهری نیز پیش‌بینی شده است.

در یک سال گذشته تعداد هفت نقاشی دیواری با متراژی بالغ بر ۱۹۰۰ متر مربع از چهره شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده در مناطق ۱۲، ۹، یک، ۷، ۲ و ثامن به اتمام رسیده است که در این ایام از ۲ نقاشی دیواری به صورت نمادین با حضور مردم و مسئولان رونمایی خواهد شد.

فرهنگ‌سرای سردار شهید سلیمانی در آستانه سالگرد این شهید والامقام اقدام به اجرای چهار ویژه برنامه کرده است. ویژه برنامه مهمان مزار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رویدادهای فرهنگی در نظر گرفته برای این مناسبت است. در این ویژه برنامه علاوه بر معرفی این مزارها به مخاطبان از طریق اجرای زنده (لایو) اینستاگرامی با دعوت از راویان و مداحان، فضای اجرا خواهد شد. در امتداد این ویژه برنامه به معرفی شهدا و سیره آنان و همچنین نقاط هویتی و محله‌های شهیدپرور پرداخته می‌شود. برنامه «نمایش فقط برای خدا» از طریق فضاسازی و روایت زنجیره‌وار مجموعه‌ای تابلوها در خیابان‌های مشهد محقق خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برنامه «رفیق خوشبخت ما» از دیگر برنامه‌های فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی است که در طی این رویداد، چاپ و توزیع پوستر انجام می‌شود. قرار است این تولیدات فرهنگی در بین تشکل‌های فرهنگی، ادارات، مساجد و مدارس توزیع شود. پنج طرح برای چاپ انتخاب شده که از هرکدام ۱۰۰۰ عدد نسخه خواهد شد و از تاریخ پنجم تا ۱۳ دی ماه توزیع این محصولات انجام می‌شود.

همچنین قرار است که کارت پستال‌هایی با عنوان «سلیمانی عزیز» که به معرفی شخصیت سردار شهید، بخش‌هایی از وصیت‌نامه ایشان در قالب جملات کوتاه می‌پردازد، طراحی و چاپ شود. ۱۶ کارت‌پستال طراحی شده و توسط انتشارات بوی شهر مهر، در سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد چاپ می‌شود.

در مناطق سیزده‌گانه شهر نیز برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده که توسط ادارات اجتماعی و فرهنگی مناطق و شوراهای اجتماعی محلات برگزار خواهد شد. برنامه «کاروان عزاداری با موضوع یادواره سردار سلیمانی» در سال‌روز شهادت سردار شهید و در مناطق سیزده‌گانه اجرا خواهد شد.

یادواره سردار سلیمانی در محله قرقی، برگزاری مسابقه مجازی سردار دل‌ها و چاپ پوستر و بنر در محله قائم (عج) از دیگر برنامه‌های محلات است. همچنین مسابقه دل‌نوشته در فضای مجازی توسط شورای اجتماعی محله کوی کارگران تدارک دیده شده است. نقاشی دیواری کودکانه در محله مسلم و مسابقه عکاسی با عکس سردار سلیمانی در محله راه آهن برگزار خواهد شد.

معاونت اجتماعی و مشارکت‌های این سازمان برای اجرای برنامه‌های سالگرد سردار شهید سلیمانی از هیئات (بین سه تا پنج هیأت در هر منطقه شهری) به صورت مشارکتی به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال حمایت می‌کند.

کد خبر 465424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.