واحدهای صنفی شهرستان‌های قرمز مازندران تعطیل می‌شود

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تمامی محدودیت‌های کرونایی از جمله تعطیلی مشاغل غیرسطح یک باید در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی استان اجرا شود.

به گزارش ایمنا، دکتر سیمین بابایی اظهار کرد: بر اساس پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مشاغل به جز سطح یک که شامل واحدهای بهداشتی، درمانی، نانوایی‌ها و دیگر تأمین کنندگان نیازمندی‌های اولیه مردم است باید از فردا پنجشنبه در شهرستان‌های ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی به اجرا گذاشته شود.

وی بر ضرورت نظارت دقیق دستگاه‌های متولی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز مازندران تاکید کرد و گفت: مشاغل سطح دو و سه تنها زمانی که وضعیت این شهرستان‌ها به نارنجی تغییر یابد، اجازه فعالیت خواهند داشت.

دکتر بابایی افزود: هیچیک از مشاغل به جز سطح یک در شهرستان‌های قرمز حق فعالیت ندارند و دستگاه‌های نظارتی طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا موظف به برخورد قانونی با متخلفان هستند.

وزارت بهداشت در تازه‌ترین ارزیابی خود از وضعیت کرونایی شهرستان‌های مازندران، اعلام کرد که وضعیت ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی از نارنجی به قرمز تبدیل شده است.

همچنین بر اساس این ارزیابی، وضعیت پنج شهرستان میاندرود، فریدونکنار، سواد کوه، سیمرغ و بابلسر که پیش از این زرد بود، به نارنجی تبدیل شده است.

در حال حاضر وضعیت ۱۸ شهرستان مازندران نارنجی و چهار شهرستان دیگر هم قرمز است.

طبق گزارش رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل طی یک هفته گذشته حدود ۸۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند و آمار مجموع بستری‌ها هم با وجود ترخیص شدن صدها نفر در حال حاضر یکهزار و ۲۰۹ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی هم اظهار داشت: فعالیت مشاغل دو و سه در این شهرستان‌ها از صبح تا ساعت ۱۸ عصر است ضمن اینکه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد همانند شهرستان‌های قرمز در این مناطق هم اعمال خواهد شد.

وی افزود: همچنین ورود خودروهای دارای پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی مانند شهرهای قرمز ممنوع است و خودروهای دارای پلاک بومی نیز بدون مجوز تعریف شده حق خروج از شهرهای نارنجی و قرمز را ندارند و در صورت رعایت نکردن این محدودیت‌ها، جریمه‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برای متخلفان اعمال خواهد شد.

ستاد ملی مقابله با کرونا برای ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان بابت هر ۲۴ ساعت ماندگاری جریمه تعیین کرده است. جریمه خروج خودروهای دارای پلاک بومی بدون مجوز هم به همین ترتیب اعمال خواهد شد.

دکتر بابایی گمانه زنی درباره کاهش محدودیت‌های تردد و مشاغل در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی را رد کرد و گفت: تاکنون هیچ دستورالعمل جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تغییر محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی ابلاغ نشده است، در نتیجه پروتکل‌ها همانند سابق باید اعمال شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: استان مازندران در شرایط فعلی با روند آرام شیوع کرونا مواجه است و با عادی انگاری گذشته احتمال افزایش آمار بیماران وجود دارد و همچنان خطر ورود به پیک موج سوم بر سر استان قرار دارد.

وی افزود: اگر مردم به خصوص واحدهای صنفی محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی عملیاتی نکنند، احتمال قرمز شدن وضعیت سایر شهرستان‌ها وجود دارد و کل مازندران را به سمت وضعیت قرمز پیش خواهد برد.

بنابه گزارش ایرنا، روز چهارشنبه دهم دی ماه ۹۹ دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در ۲۴ ساعت اخیر ۲۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ از سوی این دو دانشگاه شناسایی شدند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران که ۲۱ شهرستان از ۲۲ شهرستان را تحت پوشش دارد ۱۷۳ بیمار و دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز ۳۲ بیمار جدید بوده است.
علاوه بر این در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹۲ بیمار کووید ۱۹ نیز پس از بهبود نسبی از بیمارستان‌های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ترخیص شدند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۱۵۶ بیمار و دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز ۳۶ بیمار بهبود یافته است.

کد خبر 465420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.