پرداخت مشوق‌های صادراتی بر اساس صادرات با ارزش افزوده بالاتر

مدیرکل دفتر توسعه صادرات خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، بر پرداخت مشوق‌های صادراتی براساس صادرات با ارزش افزوده بالاتر و تشویق صادرکنندگان به ایفای تعهدات ارزی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، احسان قمری در حاشیه جلسه کارگروه مشوق‌های صاراتی بر پرداخت مشوق‌های صادراتی صرفاً به بنگاه‌های تولیدی صادراتی (حقیقی و حقوقی) بر اساس مفاد بسته حمایت از صادرات غیرنفتی و شیوه‌نامه‌های ابلاغی وزیر صمت تاکید کرد.

وی افزود: صادرکنندگان مدارک و مستندات لازم و درخواست‌های خود جهت دریافت مشوق‌های صادراتی را به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه کنند تا پس از بررسی و طرح در کارگروه مشوق‌های صادراتی نسبت به تخصیص و پرداخت مشوق‌های صادراتی به آنان اقدام شود.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه با گذشت بیش از ۹ ماه از سال جاری بسیاری از صادرکنندگان درخواستی را به سازمان توسعه تجارت ایران یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارائه نکرده‌اند گفت: بسته حمایت از صادرات غیرنفتی و شیوه‌نامه‌های مربوطه در پورتال سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir بارگذاری شده و صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به آن، بر اساس سرفصل‌های مشوق‌های صادراتی درخواست‌های خود را تنظیم و ارائه نمایند.

بنابه گزارش ایلنا، قمری همچنین با تقدیر از صادرکنندگانی که به رغم شیوع ویروس کووید ۱۹ و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند، بیان کرد: لازم است در پرداخت مشوق‌های صادراتی شرایطی را فراهم کرد که از این ابزار به عنوان یکی از راهکارهای افزایش ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان استفاده کرد.

کد خبر 465402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.