سالانه ۸۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: سالانه ۸۰ هزار نفر به جمعیت این استان اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی درویش‌پور بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه رسمی شورای استان البرز و شهرستان کرج که با حضور رئیس شورای عالی استان‌ها کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز ویژگی کاملاً متفاوت با سایر استان‌های کشور دارد، حتی استان تهران ویژگی‌های این استان را ندارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۸۰ هزار نفر به جمعیت این استان اضافه می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر جمعیت ساکن شهر جدید هشتگرد که یکی از شهرهای جذاب برای سکونت است، ۸۰ هزار نفر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز افزود: همچنین سالانه بالغ بر ۱۵ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان ما اضافه می‌شود، بنابراین باید هر سال ۵۰۰ کلاس درس احداث کنیم تا از این استاندارد عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه در پیک ترافیک بین ۱۲ تا ۱۶ درصد ترافیک کشور در معابر استان البرز صورت می‌گیرد، گفت: درصورتی‌که تنها نیم درصد از جاده‌های سطح کشور را داریم.

درویش پور اظهار کرد: میانگین تردد ساعتی خودروها در محورهای کشور حدود ۳۱۵ خودرو است اما در البرز یک هزار و ۶۰۰ تردد خودرویی است که باید سهم اعتبارات البرز از محل بودجه ملی برای توسعه راه‌ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های بزرگی مانند آزادراه آبیک - چرمشهر، متروی کرج، بزرگراه شمالی کرج، پست‌های ۴۰۰ کیلووات برق اشتهارد و باغستان کرج در دست احداث و تکمیل بوده که تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: در حوزه بازنگری منابع تخصیص آب، به عنوان یکی از زیرساخت‌ها، سهم ما از آب‌های زیرزمینی به نسبت سایر استان‌ها به مراتب بالاتر بود و عملاً استفاده ما از آب‌های سطحی اندک بود و در درازمدت چالش‌های برای ما ایجاد کرده بود.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های که انجام شد در حیطه بازنگری وزارت نیرو، ۵۵ میلیون مترمکعب تخصیص منابع آب‌های سطحی استان به ۱۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

درویش پور با بیان اینکه هم‌اکنون پروژه گازرسانی به قطر ۳۵ اینچ از بوئین‌زهرا به کرج در حال ساخت و تکمیل است، خاطرنشان کرد: تا ۵۰ سال آینده انرژی استان البرز را به ویژه در بخش صنعت، کشاورزی و مصادف خانگی تأمین خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از چالش‌های البرز و کشور معضل ترافیک است، بیان کرد: که این معضل با بهره‌برداری از آزادراه چرمشهر آبیک - چرمشهر که محدوده استان‌های قزوین، البرز و تهران است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی استانداری البرز با بیان اینکه همچنین مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران شمال تا اردیبهشت سال آینده بهره‌برداری خواهد شد، گفت: با بهره‌برداری کنارگذر شمالی (شهید سلیمانی) و موارد یاد شده معضل ترافیک حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضریب شهرنشینی در استان البرز ۹۲.۴ درصد و ضریب روستایی کمتر از ۸ درصد است، بیان کرد: در حالی که میانگین ضریب شهرنشینی کشوری ۷۴ درصد است.

بنابه گزارش مهر، درویش پور در پایان متذکر شد: اگر در حوزه شوراها نواقص بازنگری کنیم به دنبال آن رضایتمندی و مشارکت مردم را خواهیم داشت.

کد خبر 465394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.