کرونا و بازگشت آئین رنسانس به ایتالیا

شیوع بیماری کووید -۱۹ لطمه‌های جانی و اقتصادی زیادی بر زندگی انسان‌ها تحمیل کرد، با این حال مزایای بسیاری نیز داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دوران رنسانس فلورانس، کلانشهری در ایتالیا، سازه‌هایی شبیه به پنجره در نمای ساختمان‌ها به وجود می‌آمد که در آن مردم می‌توانستند نوشیدنی‌های گوارا میل کنند. این آئین در میان اغلب ایتالیایی‌ها مرسوم بود اما به تدریج اهمیت خود را از دست داد. همه‌گیری ویروس کرونا، با وجود تمام خطرات و آسیب‌های خود، باعث شد مردم در بسیاری از نقاط دنیا به آئین‌های مفید قدیمی روی آورند. به عنوان مثال، اخیراً سازه‌هایی پنجره‌مانند، به سبک دوران باستانی رنسانس، در نماهای ساختمان‌های فلورانس به چشم می‌خورد که مردم در آنجا به نوشیدن آب یا سایر مایعات گوارا می‌پردازند به این امید که از استرس این دوران خطرناک رهایی یابند.

این پنجره‌های گنبدی شکل بسیار کوچک هستند و در نمای ساختمان‌ها، در نزدیکی سطح زمین واقع شده‌اند. جالب است بدانید که در دهه ۱۶۳۰ نیز یک پاندمی خطرناک سراسر کشور ایتالیا را در بر گرفت و همین امر تغییرات قابل توجهی در طراحی شهری به وجود آورد. یکی از این تغییرات، ایجاد سازه‌های گنبدی شکل کوچکی بود که در آن، مردم با حفظ فاصله اجتماعی به نوشیدن مایعات گرم و سرد می‌پرداختند. پس از شیوع بیماری کووید-۱۹ مردم به سمت این پنجره‌های قدیمی روی آورده و بسیاری از آن‌ها را در نمای عمارت‌های تاریخی کشف کرده‌اند.

بسیاری از فلورانسی‌ها نیز به سبک آن زمان، در این دوران بخش‌های کوچکی از فضاهای خارجی را به ایجاد چنین سازه‌هایی اختصاص داده‌اند به این امید که با نوشیدن مایعات سرد و گرم مورد علاقه خود، از استرس‌های ناشی از همه‌گیری کرونا بکاهند.

البته کشف پنجره‌های قدیمی و ایجاد انواع جدیدی از آن، تنها به شهر فلورانس ختم نمی‌شود، بلکه در شهر ایتالیایی توسکانی نیز تعداد ۱۰۰ پنجره گنبدی‌شکل قدیمی کشف و بر تعداد آن‌ها در دوران کرونا نیز افزوده شده است.

کد خبر 465344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.