مصائب تحصیلات مجازی در سیستان و بلوچستان

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: دانش آموزان بخش‌های زیادی از استان به اینترنت دسترسی ندارند و برای شرکت در کلاس‌های مجازی مجبورند به بلندترین نقطه روستا روند و در این سرمای زمستان که گاهی زیر صفر درجه است در سرمای طاقت‌فرسا زیر یک کپری که خود دست و پا کرده‌اند درس بخوانند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها امیرحمزه قادری با اشاره مشکلات اینترنت در استان سیستان و بلوچستان گفت: با همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس بحث آموزش مجازی گسترش یافت اما آموزش مجازی جایی کاربرد دارد که بستر اینترنت وجود داشته باشد در حالی که استان سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت‌های اینترنت بسیار ضعیف است و در بسیاری از روستاها اصلاً پوشش اینترنت وجود ندارد.

وی با اشاره به سفر ۱۰ روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان سیستان و بلوچستان برای بررسی و تقویت زیرساخت‌ها ادامه داد: با ورود وزیر ارتباطات به استان اینترنت در بسیاری از شهرستان‌های استان قطع شد. در بخش آشار علاوه بر اینترنت، ارتباطات تلفنی هم قطع شد و ما چند ساعت نمی‌توانستیم تماسی برقرار کنیم.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها افزود: البته این قطعی فقط مربوط به روز سفر وزیر نبود و ما به صورت مداوم با این قطعی مواجه هستیم. گاهی قطعی اینترنت تا سه یا چهار روز هم طول می‌کشد و این باعث می‌شود زندگی مردم مختل شود.

وی افزود: زمانی که اینترنت قطع می‌شود بانک‌ها کار نمی‌کنند و مردم نمی‌توانند پول برداشت کنند. بنابراین مردم در حساب خود پول دارند اما نمی‌توانند مایحتاج خود را تأمین کنند. حتی نان هم نمی‌توانند بخرند.

قادری تصریح کرد: مغازه دارها هم چون نمی‌توانند به همه مردم جنس نسیه بفروشند زمانی که اینترنت قطع می‌شود مغازه‌های خود را می‌بندند و تقریباً شهرها به صورت کامل تعطیل می‌شود.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به سفر دو سال پیش وزیر ارتباطات به استان گفت: در سفر پیشین هم این مشکلات مطرح شد و وزیر دستور داد که در صورت قطعی اینترنت و تلفن بلافاصله تلاش برای اتصال انجام شود و کابل‌های اینترنت به صورت زیر زمینی کار شود تا از هجوم باد و برخی از افراد سودجو در امان بماند اما تا کنون هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

وی افزود: این درحالی است که با ورود آقای وزیر به استان خطوط تلفن ایرانشهر و خاش قطع شدند که این از عجایب روزگار است.

قادری درباره چرایی قطع اینترنت گفت: قطع خطوط تلفن و اینترنت در استان دلایل گوناگونی از جمله نبود زیرساخت‌ها ضعیف بودن پهنای باند و قطع کابل‌های تلفن از سوی برخی از گروه‌های قاچاقچی دارد. از همین رو هم پیشنهاد دادیم که عبور کابل به صورت زیر زمینی باشد.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: وزیر ارتباطات در سفر اخیر خود به استان قول برقراری اینترنت در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستان و بلوچستان تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ داده است که امیدواریم انجام شود.

وی با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار که هیچ. ما روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار هم داریم که دسترسی به تلفن ندارند چه برسد به اینترنت. تقریباً بالای یک هزار و ۲۰۰ روستا اکنون در استان از دسترسی به اینترنت محروم هستند و در عصر ارتباطات که همه چیز وابسته به اینترنت است به سختی زندگی می‌گذرانند.

قادری مشکلات آموزشی دانش آموزان را از دیگر مصائب قطع تلفن و اینترنت دانست و گفت: دانش آموزان بخش‌های زیادی از استان به اینترنت دسترسی ندارند و برای شرکت در کلاس‌های مجازی مجبورند به بلندترین نقطه روستا روند و در این سرمای زمستان که گاهی زیر صفر درجه است در سرمای طاقت‌فرسا زیر یک کپری که خود دست و پا کرده‌اند درس بخوانند.

کد خبر 465339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.