نصب دوربین‌های سخنگو در فرانسه

خیابان‌ها و مکان‌های عمومی سراسر کلانشهر کن، واقع در جنوب فرانسه، از قابلیت ذخیره پیام‌های از پیش ضبط شده برخوردار هستند که در زمان ضرورت به صورت سخنگو عمل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار کن هفته گذشته از نصب دوربین‌های سخنگو در سراسر شهر، به منظور نظم‌دهی بیشتر به ترافیک شهر خبر داد و اعلام کرد این ابزارهای جدید، تخلفات را به مرکز اطلاع می‌دهند. پیش از این نیز به طور آزمایشی تعداد دو دوربین مشابه در دو نقطه دور از هم در شهر نصب شده بود و پیامدهای مثبت بسیاری داشت. به همین دلیل، مقامات محلی تصمیم گرفتند تعداد دوربین‌ها را افزایش دهند تا سراسر شهر از نظم خاصی برخوردار شود.

پیام‌های موجود در دوربین‌ها از پیش ضبط شده است اما در موقع ضرورت، پیام خاص خود را به گوش کاربران شهر، به خصوص رانندگان می‌رساند. علاوه بر این، دستگاه‌های فوق روی پایه‌هایی نصب شده است که امکان چرخش ۳۶۰ درجه آن را فراهم می‌آورد و به همین دلیل، یک دوربین به تنهایی می‌تواند تمام خیابان‌های اطراف را تحت پوشش قرار دهد. علاوه بر این، هر دوربین در فاصله ۶ متری از سطح زمین قرار می‌گیرد و در نتیجه بر تمام فضاهای اطراف اشراف کامل دارد.

صدای دوربین‌های سخنگو تا مسافت ۴۰ متر از هر جهت قابل شنیدن است و در هنگام وقوع احتمالی خطر، رانندگان و سایر کاربران مکان‌های عمومی را با ارسال پیام مرتبط آگاه می‌کند. بنابراین مردم می‌توانند قبل از رخ دادن هر سانحه‌ای به سرعت واکنش نشان دهند و مانع از وقوع آن شوند. علاوه بر این، ابزارهای سخنگوی فوق در هنگام وقوع جرائم خیابانی نظیر خشونت افراد نسبت به یکدیگر، مأموران امنیتی را آگاه می‌کنند و همین امر منجر به واکنش سریع این افراد و پیشگیری از رویدادهای خطرناک می‌شود.

در حال حاضر تعداد ۶۹۰ دوربین سخنگو در سراسر شهر نصب شده است به طوری که به ازای هر ۱۰۹ شهروند یک دوربین وجود دارد.

کد خبر 465326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.