افزایش تردد پروازهای تهران – استانبول از سوی ایرلاین‌های ایرانی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش تردد پروازهای تهران – استانبول از سوی ایرلاین‌های ایرانی خبر داد و گفت: این سازمان محدودیتی برای صدور مجوز به ایرلاین‌های ایرانی جهت پرواز به ترکیه ندارد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش تردد پروازی بین ایران و ترکیه، اظهار کرد: تمامی مسافرانی که از ترکیه به ایران یا از ایران به ترکیه تردد دارند باید آزمایش PCR مبنی بر تست منفی و نداشتن کرونا را به همراه داشته باشند.

وی افزود: اکنون ایرلاین‌های ایرانی پروازهای ایران - ترکیه را انجام می‌دهند؛ اما پیش‌ازاین شرکت‌های خارجی اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کردند که به دلیل نرخ بالای بلیت که گاهی به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسید، مردم همواره به آن معترض بودند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: در حال حاضر نرخ بلیت ایرلاین‌های ایرانی در مسیر تهران – استانبول متعادل است و سازمان هواپیمایی بر آن نظارت دارد.

دهقانی زنگنه اظهار کرد: ازآن‌رو که مسافران در مسیر پرواز تهران – ترکیه باید حتماً تست PCR مبنی بر نداشتن کرونا به همراه داشته باشند، به همین جهت از ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیما برای جابه‌جایی مسافر استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: محدودیت استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما فقط برای پروازهای داخلی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هم‌اکنون اکثر ایرلاین‌های کشور پروازهای خارجی خود به استانبول را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: هر شرکت هواپیمایی که بخواهد به استانبول پرواز داشته باشد محدودیتی ندارد و ما در سازمان هواپیمایی کشوری مجوز لازم را صادر می‌کنیم.

کد خبر 465310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.