به روزرسانی ۷۰ رشته مهارتی هنرستانی‌ها/افزایش ۳۲ هزار نفری هنرجویان

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از بروزرسانی محتوای درسی شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ایجاد رشته‌های جدید در شاخه کار و دانش خبر داد و گفت: امسال علی‌رغم شیوع بیماری کرونا و برخلاف پیش‌بینی‌ها، بیش از ۳۲ هزار هنرجو به مجموعه هنرجویان هنرستان‌ها اضافه شد.

به گزارش ایمنا، مصطفی آذرکیش، با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم آموزش با کیفیت را در هر شرایطی استمرار ببخشیم، اظهار کرد: یکی از چرخش های تحولی همسو با سندتحول بنیادین که در آموزش های فنی و حرفه ای به آن توجه می کنیم، حرکت به سمت رویکردهای نوین آموزشی است. از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم تا آموزش با کیفیتی ارائه دهیم.

وی افزود: توجه ویژه به هنرآموزان یکی دیگر از چرخش های تحولی سندتحول بنیادین است و در صدد آن هستیم به عنوان تسهیل کننده شرایط، آموزش تا حدامکان به صورت مطلوب پیش برود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش توجه به ارزش کار و کارآفرینی را از دیگر چرخش های تحولی دانست و گفت: این سیاست‌ها در اسناد بالادستی به ما تکلیف شده است. امسال علی‌رغم شیوع بیماری کرونا و برخلاف پیش‌بینی‌ها، بیش از ۳۲ هزار هنرجو به مجموعه هنرجویان هنرستان‌ها اضافه شد.

آذرکیش ادامه داد: برخورداری از آموزش باکیفیت در تخصیص اعتبارات دیده شده است؛ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در یک مرحله پرداخت شد و ۳۰ میلیارد تومان هم در بودجه سنواتی لحاظ شد. اخیراً هم از محل فروش دودرصد گاز ۵۳ میلیارد تومان دیگر برای تجهیز هنرستان‌ها درنظر گرفته شد تا به مرور ناوگان تجهیزات هنرستان را به روز رسانی کنیم.

وی به ایسنا گفت: در مرحله اول ۷۰ رشته مهارتی در کاردانش به روزرسانی و یا رشته‌های جدیدی ایجاد شد و مابقی هم به مرور صورت می‌گیرد. این فعالیت‌ها در راستای راهبرد اساسی دفتر فنی و حرفه ای مبنی بر ارتقاء و بهبود مستمر کیفیت آموزش های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در حال انجام است.

کد خبر 465286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.