«سرباز وطن» محور برنامه‌های تهران در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به منتقدان در خصوص بی‌توجهی به فضاسازی‌های شهری در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اقدامات مدیریت شهری برای بزرگداشت این سالگرد شهادت را تشریح کرد.

محمدجواد حق‌شناس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند فضای پایتخت متناسب با سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیست و مدیریت شهری توجه لازم را به مراسم مربوط به پاسداشت نخستین سالگرد سردار سلیمانی نداشته است گفت: یقیناً این‌گونه نیست ما هفته گذشته در شورای شهر جلسه‌ای به دعوت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی داشتیم که از همکاران ما در شهرداری تهران و نهادهای مرتبط با این مراسم مانند سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی دعوت کردیم تا نحوه برگزاری بزرگداشت و تکریم شهیدان ۱۲ دی، شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: از سوی شهرداری معاون خدمات شهری، سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی هنری، معاونت فرهنگی اجتماعی و بسیج شهرداری حضور داشتند. نمایندگانی نیز از سپاه و سازمان تبلیغات به این جلسه آمده بودند و گزارش خوبی از فعالیت‌هایی که قرار است به این مناسبت انجام شود ارائه شد؛ سازمان زیباسازی با استفاده از بنر و فضای تبلیغاتی که در اختیار دارد فضاسازی شهر را انجام می‌دهد اجرای زیبانگاری و اجرای ویدئو مپینگ در برج آزادی از اقدامات این سازمان در این ایام است همچنین تئاتری با همین موضوع و حال و هوا در تالار وحدت به مدت یک هفته تا ۱۰ روز اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساخت تندیس حاج قاسم سلیمانی توسط سازمان زیباسازی در حال انجام بوده و هنرمندی که قرار است این تندیس را بسازد مشخص شده و امیدواریم تا پایان سال از آن رونمایی کنیم.

به گفته حق‌شناس در خیابان بهشت، دیواره‌نگاری با تکنیک کاشی شکسته با همین موضوع اجرا خواهد شد.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه «سرباز وطن» که بیشترین نزدیکی را با روحیه حاج قاسم سلیمانی دارد به عنوان محور وحدت و هماهنگی فعالیت‌ها انتخاب شده است گفت: حاج قاسم سلیمانی همواره خود را سرباز وطن می‌نامید و ما نیز در تولید محتوای فرهنگی باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم. بدون شک شهید سلیمانی فرق بین سردار و سرباز را می‌دانسته است اما تاکیدش از همان جنس تاکید پیامبر بزرگ اسلام است که می‌فرمودند، من هم مردمی هستم از جنس شما؛ بدین سبب باید مراقب عمل به وصیت‌نامه شهید باشیم.

حق‌شناس افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه شود پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی بین مراسم شهید سلیمانی و مراسم جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی است. زیرا تا همیشه ما سوگوار و داغدار خاطره و درگذشت ۱۷۶ جانباخته این سانحه هوایی هستیم.

به گفته حق‌شناس، بر اساس مصوبه شورای شهر معبری نیز به نام شهید ابومهدی المهندس نامگذاری شده است.

وی با یادآوری بدرقه پیکر شهید قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف کشور گفت: تهران جز هنگام ورود و در روز وفات امام راحل (ره) جمعیتی به بزرگی بدرقه پیکر شهید سلیمانی به خود ندیده بود به همین دلیل هم شهر حقی نسبت به شهید دارد و هم این شهید نسبت به این شهر حق دارد. تشییع میلیونی پیکر حاج قاسم بی‌بدیل بود و حضور این جمعیت نشان داد که حاج قاسم برای همه مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که موج انتقادات از زمانی آغاز شد که یکی از اعضا نسبت به بی‌توجهی شهرداری به اجرای یکی از مصوبات شورا در خصوص یادمان شهید سلیمانی انتقاد کرده بود گفت: این تذکر در خصوص ایجاد یادمان شهید سلیمانی بود که باید طراحی این یادمان به مسابقه گذاشته شده و اجرا می‌شد همچنین سازمان زیباسازی نیز باید یادمانی را اجرایی می‌کرد که به این حوزه‌ها تذکر داده شد تا بر اساس زمان‌بندی اعلام شده فعالیت‌های خود را انجام دهند.

کد خبر 465274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.