انتقاد شهردار بجنورد از وزارت راه و شهرسازی

شهردار بجنورد گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان به تعهدات خود در قبال ساکنان گلستان‌شهر بجنورد، به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه مسکن مهر استان، عمل نکرده است.

به گزارش ایمنا، هادی زارعی اظهار کرد: اکنون نواقص و ایرادهای زیادی در مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد وجود دارد که ساکنان آن را گلایه مند کرده است.

وی افزود: در سفر نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان، راه و شهرسازی مکلف شد ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای گلستان شهر تأمین کند و نیز واگذاری پنج هکتار زمین در گلستان شهر به شهرداری مصوب شد اما تاکنون این امر محقق نشده است.

شهردار بجنورد گفت: راه و شهرسازی به وظایف خود در قبال ساکنان شهرک الغدیر بجنورد هم عمل نکرده است، این اداره کل مکلف است که معادل ۱۰ درصد از گستره زمین‌های مسکونی این شهرک، زمین به شهرداری واگذار کند اما اعلام کرده است که در این منطقه، زمینی برای واگذاری ندارد.

زارعی افزود: این در حالی است که زمین در الغدیر وجود دارد، اما راه و شهرسازی از واگذاری آن امتناع می‌کند.

وی تصریح کرد: راه و شهرسازی اعلام کرده است که بابت تکلیفش در الغدیر، معادل همان وسعت، از زمین‌های گلستان شهر را در اختیار شهرداری قرار می‌دهد، اما شهرداری در این باره خواستار واگذاری زمین معادل ارزش ریالی زمین‌های منطقه الغدیر است.

شهردار بجنورد افزود: با وجود گذشت حدود یک دهه از سکونت مردم در شهرک گلستان و پیگیری‌های مکرر استانداری و شهرداری، متأسفانه اداره کل راه و شهرسازی از زیر بار مسؤولیت خود در ارائه خدمات روبنایی به مردم این شهرک شانه خالی کرده است که مردم باید هزینه این کم‌کاری را پرداخت کنند و اکنون همین قصه در قسمت دیگری از شهر بجنورد در حال تکرار است.

زارعی درباره ممانعت شهرداری از ادامه اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرک فرهنگیان گفت: شهرداری به علت نداشتن پروانه ساختمان، جلو کار را گرفته است، انتظار می‌رود مدیرکل راه و شهرسازی استان در دریافت پروانه پروژه مسکن اقدام ملی نسبت به رعایت مقررات و قوانین ابلاغی وزارت راه و شهرسازی پیشقدم باشد.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: انتظار داریم که راه و شهرسازی همانگونه که نسبت به ساخت و ساز توسط شهروندان و رعایت مقررات در اخذ پروانه ساخت حساس است و با مکاتبات متعدد با شهرداری، نسبت به رعایت مقررات در ساخت و سازهای شهری و لزوم اخذ پروانه ساختمانی برای شهروندان تاکید دارد، باید خود نیز نسبت به این موضوع احساس مسؤولیت کند.

زارعی اظهار کرد: مردم از شهرداری این انتظار را دارند که برخورد دوگانه در رعایت مقررات برای ادارات دولتی و شهروندان نداشته باشد، رعایت نشدن مقررات و اقدامات شتابزده اداره کل راه و شهرسازی و انجام نشدن تعهدات در ساخت و سازها در شهرک‌های اطراف شهر باعث ایجاد نارضایی مردم شده است.

وی گفت: هنوز مشکلات ناشی از کمبودها در شهرک گلستان و الغدیر، که بدون رعایت حداقل‌های شهرسازی مردم را به ستوه آورده است تمام نشده در یک نقطه دیگر از شهر بدون گرفتن مجوز نسبت به ساخت و ساز اقدام شده است.

شهردار بجنورد ادامه داد: از مدیرکل راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود بدون ایجاد حاشیه و فرار به جلو خود را موظف به رعایت قانون دانسته و وظایف خود را در قبال شهروندان در گلستان شهر و شهرک الغدیر و شهرک فرهنگیان، که مردم از حداقل زیرساخت‌های زندگی شهری محروم هستند، به انجام برساند.

زارعی گفت: رعایت نشدن قانون و ضوابط شهرسازی در ساخت و سازهای شهری توسط بعضی ادارات دولتی در سنوات گذشته سبب ایجاد تعهدات مالی فراوانی برای دولت و دستگاهای خدمات رسان شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 465265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.