امیدواری اینفانتینو برای برگزاری جام جهانی بعد از پایان کرونا

رئیس فیفا ابراز امیدواری کرد جام جهانی ۲۰۲۲ بدون ویروس کرونا برگزار شود و مشکلی در کشور قطر برای سلامت بازیکنان و تماشاگران رخ ندهد.

به گزارش ایمنا، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و الکساندر شفرین، رئیس یوفا، به تلاش‌های قطر برای میزبانی مسابقات در طی همه گیری جهانی ویروس کرونا اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند که جام جهانی ۲۰۲۲ بدون محدودیت مربوط به شیوع COVID-۱۹ برگزار شود.

در سال ۲۰۲۰، قطر میزبان چندین رویداد محلی و بین المللی فوتبال با حضور تماشاگران در سکوها بود. امسال، جامعه جهانی فوتبال تلاش جدی کرده است تا راه حل‌هایی برای بازگشت ایمن فوتبال با حضور تماشاگران پیدا کند. قطر نقش مهمی در این امر داشت - به لطف تورنمنت‌های بزرگی که در اینجا برگزار می‌شود این امر محقق شد.

در همان زمان، این کشور به آماده سازی برای اولین جام جهانی در خاورمیانه ادامه داد و ضمن پایبندی به پروتکل‌های دقیق پزشکی، این فرصت را داشت تا زیرساخت‌ها و خدمات را برای هواداران آزمایش کند.

طی سه ماه گذشته، در قطر، به صورت متمرکز، مسابقات مناطق غربی و شرقی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فینال این مسابقات که در ماه مارس به دلیل همه گیری متوقف شد، با موفقیت انجام شده است. بیش از ۹۰۰ بازیکن فوتبال و نمایندگان ۳۰ تیم در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا شرکت کردند که ۷۶ بازی را در ورزشگاه‌های آماده جام جهانی ۲۰۲۲ انجام دادند.

برای اطمینان از سلامت و ایمنی همه شرکت کنندگان، پروتکل‌های پزشکی سختی اعمال شد که شامل آزمایشات منظم برای COVID-۱۹، ضد عفونی کردن کلیه امکانات، حمل و نقل ایمن و حضور کارکنان پزشکی در طول مسابقات در همه استادیوم‌ها بود. در کل، بیش از ۴۸ میلیون آزمایش COVID-۱۹ انجام شده است.

رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو، که در فینال جام امیر در ورزشگاه احمد بن علی و فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت گفت: با وجود همه گیری، در سه ماه گذشته قطر بار دیگر نشان داد که چگونه می‌توانید به فوتبال ادامه دهید. بیش از ۱۰ هزار تماشاگر در فینال جام امیر و افتتاحیه ورزشگاه جدید جام جهانی و فینال مسابقات اصلی باشگاه‌های آسیا حضور داشتند. من در هر دو مسابقه بوده ام و شخصاً پروتکل‌های ایمنی پزشکی سختگیرانه قطر و سازمان دهندگان مسابقات را دیده ام. این به فوتبالیست‌ها و هواداران این فرصت را داد تا بدون به خطر انداختن سلامت خود، فوتبال بازی کنند و مسابقات را تماشا کنند. قطر معیاری را برای بازگشت ایمن فوتبال طی یک بیماری همه گیر تعیین کرده است.

او ادامه داد: البته همه ما امیدواریم که جام جهانی ۲۰۲۲ پس از همه گیری برگزار شود - آخرین اخبار مربوط به واکسن‌ها امیدواری به آن را به همراه دارد. با این حال، ما همچنین می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که جام جهانی باشگاه‌ها که در ماه فوریه در قطر برگزار می‌شود، هم برای بازیکنان داخل زمین و هم برای کسانی که از روی سکوها تماشا می‌کنند شرایط ایمن باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 465245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.