هلال‌احمر در مورد خرید واکسن کرونا تابع وزارت بهداشت است

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر گفت: سیاستگذاری خرید و تائید واکسن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و جمعیت هلال احمر براساس نظر این وزارتخانه عمل می‌کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از جمعیت هلال‌احمر، محمدحسن قوسیان مقدم، در خصوص نحوه واردات واکسن کرونا، اظهار کرد: از آنجایی که وظیفه دریافت کمک‌های بین‌المللی طبق ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است، یکی از مؤسسات خیریه خارج از کشور برای اهدای ۱۵۰ هزار دوز واکسن «فایزر» اعلام آمادگی کرده است.

وی توضیح داد: در صورتی که این مؤسسه خیریه بتواند ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به جمعیت هلال احمر تحویل دهد با نظر سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت نسبت به توزیع آن اقدام خواهیم کرد.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر همچنین در خصوص خرید واکسن کرونا گفت: سیاستگذاری خرید و تأیید واکسن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و جمعیت هلال احمر بر اساس نظر وزارت بهداشت مبنی بر واردات واکسن به میزان یک میلیون دوز با شرکت‌های تولید کننده واکسن مذاکراتی را انجام داده است که نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

همچنین کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر هشتم دی ماه، اظهار کرد: این جمعیت به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد ایران می‌کند.

جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال‌احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

کد خبر 465226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.