دیدار هیئت رئیسه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور با معاون کنسولی ظریف

نخستین جلسه مشترک هیئت رئیسه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی با معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام سلیمی رئیس و پنج تن از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون برگزار شد، طرفین ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور، بر اهمیت صیانت و حمایت از آنها تاکید کردند.

سید کاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به تصمیم درست بازگشت دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور به وزارت امور خارجه، بر ضرورت ایجاد تناسب میان رسالت بزرگ پیگیری امور ایرانیان خارج از کشور با امکانات و ابزارهای مورد نیاز و نیز ارتقای شأن دبیرخانه مذکور، خواهان توجه جدی مجلس شورای اسلامی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور به این مهم شد.

رئیس فراکسیون و اعضای حاضر در جلسه نیز با تاکید بر ضرورت طراحی برخی روش‌ها برای پاسخگویی بهنگام به انتظارات درست هم‌وطنان ایرانی مقیم خارج از کشور برای تسهیل ارتباطات و رفت و آمد آنها، امور تحصیلی دانشجویان و مشارکت در فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری و توسعه ملی کشور تأکید کردند.

نمایندگان مجلس همچنین بر همراهی مجلس شورای اسلامی با وزارت امور خارجه جهت پیشبرد فعالیت‌ها و تأمین سازوکارهای ساختاری، بودجه‌ای و قانونی لازم تأکید و مقرر شد جلسات مستمر فیمابین فراکسیون مربوط در مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه ادامه یابد.

کد خبر 465215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.