"کشتن کابوس‌ها"، یک عاشقانه پر دردسر

کارگردان تله تئاتر "کشتن کابوس ها" گفت: این تله تئاتر جریانی است که از دوران دفاع مقدس بر می‌خیزد. در واقع قصه در زمان حال جریان دارد، اما تمام کنش‌های آن به دوران دفاع مقدس باز می‌گردد. ماجرا اینگونه است که دختری برای سفر زیارتی به کربلا می‌رود و در این حین پسری عراقی دلباخته او می‌شود.

حبیب نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال گذشته که شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی سالن‌های تئاتر شد، گروه ما در تکاپوی حفظ پویایی خود در حوزه تئاتر بود. به همین دلیل در اوایل دوران کرونایی کاری به نام " آر تی پی" که یک اجرای لایو در اینستاگرام بود را انجام دادیم و هم اکنون نیز تله تئاتر "کشتن کابوس‌ها" را ساختیم.

وی افزود: فیلم تئاتر، این است که نمایش روی صحنه اجرا شود و چند دوربین آن را ضبط کنند، اما تله تئاتر از زیر شاخه‌های تئاتر و کاری استاندارد در این حوزه است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در آن فعالیت داشته و اثری تولید کنیم و بر همین اساس تله تئاتر "کشتن کابوس‌ها" را با حمایت و سرمایه گذاری رسول هنرمند آغاز کردیم.

کارگردان تله تئاتر "کشتن کابوس‌ها" ادامه داد: این تله تئاتر یک کار شخصی است، به این معنی که برای تولید آن از جایی کمک مالی نگرفتیم. "کشتن کابوس‌ها" را با ترکیب یک تیم جوان و کارآمد ساختیم. فیلم برداری آن پنج روز طول کشید، اما پیش از ضبط دو ماه تمرین انجام داده بودیم.

نریمانی اضافه کرد: ضبط این تله تئاتر به صورت تک دوربین صورت گرفت که با مدیریت علی جعفری انجام شد. همچنین ساقی محمد رضایی صدابرداری، علی عزیزی و امیر حسین پور امور تولید و الهام باقری، محدثه رضایی، سارا اشتیاقی، رسول هنرمند، پیمان ابراهیمی و علی مهدی زاده نیز بازی را به عهده داشتند.

وی درباره موضوع این تله تئاتر، گفت: تله تئاتر "کشتن کابوس‌ها"، جریانی است که از دوران دفاع مقدس بر می‌خیزد. در واقع قصه در زمان حال جریان دارد، اما تمام کنش‌های آن به دوران دفاع مقدس باز می‌گردد. ماجرا اینگونه است که دختری برای سفر زیارتی به کربلا می‌رود و در این حین پسری عراقی دلباخته او می‌شود.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: پسر تصمیم می‌گیرد که به خواستگاری دختر برود، اما سد راه او پدری است که همسر خود را در روزهای ابتدایی جنگ میان ایران و عراق از دست داده و خود نیز جانباز "اعصاب و روان" جنگ است. پدر دختر هنوز در فضای جنگ گیر کرده است و خاطره‌های خوبی از آن دوران ندارد و دختر باید تلاش کند تا پدر خود را راضی کند که اجازه دهد، پسر عراقی به خواستگاری او برود.

نریمانی افزود: جریان و روابط این تله تئاتر، همان چیزی است که ما با آن درگیر هستیم، عراق زمانی مقابل ما بود و در حال حاضر دوست ماست و این تله تئاتر می‌خواهد این دوران و اتفاقات را تحلیل می‌کند. پنج شنبه گذشته فیلم برداری تمام شد و پروژه اکنون در حال تدوین است. پس از اتمام تدوین می‌توان درباره زمان و محل پخش صحبت کرد.

وی افزود: تهیه کننده اثر چندین گزینه از جمله شبکه پنج و دو سیما را برای پخش در نظر گرفته است. البته به پخش از پلتفرم‌های معتبری چون فیلیمو، نماوا و لنز نیز فکر می‌کنیم.

کد خبر 465213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.