افزایش سقف تسهیلات در ۱۴۰۰ در برنامه بانک مسکن قرار گرفت

معاون مدیر عامل بانک مسکن در امور اعتباری، از آغاز بررسی و تدوین سیاست‌های آن بانک در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خبر داد و گفت: افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سال آینده جزء برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مسکن قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری عضو هیئت عامل و معاون مدیر عامل در امور اعتباری بانک مسکن با تاکید بر اینکه رشد ۳۵ درصد به لحاظ ریالی نشان می‌دهد که سازندگان از تسهیلات ساخت مسکن استقبال کرده‌اند، اظهار کرد: افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری قطعاً تأثیر بسزایی در ترغیب سازندگان مسکن از وام ساحت داشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که رشد قیمت مصالح ساختمانی در نتیجه منجر به رشد قیمت تمام شده مسکن شده است؛ آیا احتمال افزایش سقف ساخت مسکن در سال ۱۴۰۰ وجود دارد؟ گفت: در حال بررسی و تدوین سیاست‌های سال آینده هستیم که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

معاون مدیر عامل در امور اعتباری بانک مسکن افزود: به هر حال هر گونه افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به نتایج سیاستگذاری و در نتیجه منابع و شرایط ساخت و ساز در کشور خواهد داشت.

علمداری با اشاره به اینکه به هر حال مسکن موتور محرکه اقتصادی کشور است و اگر ساخت و ساز مثبت باشد ما را در افزایش سقف تسهیلات ساخت مصمم‌تر خواهد کرد، توضیح داد: با نهایی شدن سیاست‌های بانک در بهمن ماه می‌توان در خصوص آینده و هر تغییر و اقدامی صحبت کرد.

وی ادامه داد: هر تصمیم ما بر اساس شرایط و وضعیت ساخت و ساز است اما تمام تلاش ما این بوده است که برنامه‌ها و اهداف ما به تشویق سازندگان مسکن و رفتن به سمت ساخت مسکن با فناوری‌های روز دنیا باشد.

معاون مدیر عامل در امور اعتباری بانک مسکن افزود: قطعاً در تصمیمی که برای تسهیلات ساخت مسکن گرفته می‌شود از آمارهای بانک مرکزی، شهرداری تهران و حتی مرکز آمار استفاده خواهد شد.

کد خبر 465194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    آخه با این یه قرون دوزار میشه خونه خرید بی انصافا