اصلاح ۲۵ نقطه اولویت‌دار دفع آب‌های سطحی در شهر یزد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یزد گفت: اصلاح ۲۵ نقطه اولویت‌دار دفع و جمع آوری آب‌های سطحی با همت شهرداری‌های مناطق تا پایان سال اجرایی می‌شود.

جعفر امین مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اقدامات زیادی در خصوص دفع و هدایت روان آب‌ها در مناطق مختلف شهر یزد صورت گرفته است، اظهار کرد: به منظور سهولت تردد و افزایش بهره‌وری همشهریان در مواقع بارندگی، ۲۵ نقطه دیگر شناسایی و نحوه اصلاح و هدایت روان آب‌ها در این نقاط طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح این نقاط تا پایان سال توسط مناطق پنچ‌گانه اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید، افزود: از سال گذشته تا کنون ۷۱۳ حلقه چاه جذبی با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال در نقاط مختلف شهر حفر شده که در کاهش حجم آبگرفتگی معابر بسیار مؤثر بوده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یزد در خصوص سایر فعالیت‌های شده به منظور دفع و هدایت آب‌های سطحی تاکید کرد: عملیات اصلاح شیب و آسفالت، کانال کشی و لوله گذاری بخش دیگری از اقدامات این حوزه بوده که با توجه به نظر شهرداری‌های مناطق و طرح ارائه شده توسط مشاور اجرایی شده است.

امین مقدم خاطرنشان کرد: در منطقه یک شهر شش نقطه برای اصلاح شیب و لوله گذاری با بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه در منطقه دو نیز برای اصلاح شش نقطه اولویت دار ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: برای منطقه سه، چهار نقطه با بالغ بر پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

به گفته سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یزد این مهم در منطقه چهار با شش نقطه تعریف شده و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و برای بافت تاریخی با اصلاح شش نقطه بحرانی در زمان بارندگی مبلغ پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

کد خبر 465178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.