۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
"میان" حس خوب و بد

"میان" نمایشگاهی میان دو حس خوب و بد هنرمند است که با تصاویر ذهنی و المان‌های واقعی خلق شده است.

ژاله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه "میان" از آنجا آغاز شد که یک تغییر کلی در زندگی‌ام به وجود آمد و باعث شد من در طول روز ساعت‌های زیادی را در کارگاه شخصی‌ام تنها کار کنم که قبل از این اتفاق به این صورت نبود و همین خلوتی که با خود داشتم باعث شد که تمرکزم بالاتر برود و به خود واقعی‌ام نزدیک‌تر شوم و به آن چیزی که در ذهنم است توجه بیشتری کنم. همه این مسائل در نحوه خلق مجموعه جدید من تأثیرگذار بود تا قبل از این از آنچه که عکس می‌گرفتم با تغییر به قلم می‌کشیدم.

وی افزود: مجموعه "میان" یک نوع بازنمایی است که کلیت تصویر در ذهن من شکل گرفت و با یک المانی از واقعیت مانند حوض‌ها و آب‌نماها، آن فضاها را به تصویر کشیدم که به لحاظ رنگی و ترکیب بندی به شرایط و شخصیت و خلوتم نزدیک شد و در واقع هدف اصلی من در کار همین بود.

این هنرمند ادامه داد: اسم این نمایشگاه به دلیل قرار گرفتن بین دو شرایط لذت بخش و نبود شرایط خوب "میان" نام گرفت چرا که بخاطر آغاز شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و قرنطینه سراسری باعث شد زمان خلوتم در کارگاه بیشتر شده و مدت تنهایی‌ام طولانی‌تر شود.

اکبری خاطرنشان کرد: تنهایی منظور انزوا نیست، بلکه خلوتی با خودم بود که تأثیر مثبتی داشت، اما به بیرون که نگاه می‌کردم شرایط خوبی نبود و بین شرایط لذت بخش و ناخوشایند بودم. متریال آثار بزرگ رنگ روغن و آثار کوچک‌تر سیاه و سفیدند که از ترکیب زغال و رنگ روغن سیاه خلق شده‌اند.

گفتنی است نمایشگاه "میان" در گالری "اینجا" واقع در تهران، خیابان، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵، تا ۱۹ دی ماه میزبان علاقمندان است.

کد خبر 465176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.