باغ‌های موضوعی، ناژوان را متحول می کند

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: زمین‌های متعددی در ناژوان برای ایجاد باغ‌های موضوعی به سازمان پارک‌ها و فضای سبز معرفی شده و در این راستا اقدامات لازم شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ناژوان قطعاتی زمین در مقیاس‌های مختلف آزادسازی شد تا به باغ‌های موضوعی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از باغات موضوعی ناژوان «باغ گیاهان دارویی» به وسعت یک هکتار است که در آن انواع گونه‌های دارویی درختی و علفی کاشته می‌شود، افزود: با توجه به مطالبات شهروندان در جهت استفاده از توت‌های خوراکی، باغ توتستان در زمینی به وسعت ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع با کاشت شش رقم توت سفید، توت سیاه، شاه توت، توت مجنون و ارقام پیوندی توت ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به ایجاد باغ رز محمدی، گفت: برای ایجاد باغی یک هکتاری انواع گل‌های رز محمدی در مرحله خرید و کاشت است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد باغ شکوفه‌ها، زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع آزادسازی شده است، ادامه داد: در این باغ چهار گونه درختان هسته‎دار همچون انواع هلو، شلیل و گیلاس کاشته شده است.

مرتضایی‌نژاد گفت: در قطعه دیگری به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع گونه‌های مختلف گل محمدی کاشته خواهد شد، از این رو خرید چهار هزار گلدان گل محمدی برای این باغ پیش‎بینی شده است.

وی اظهار کرد: قطعه کوچک دیگری به وسعت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع برای کاشت پایه‌های زالزالک اختصاص یافته است تا باغ زالزالک نیز در ناژوان ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ناژوان قطعه دیگری به وسعت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع برای ایجاد باغ عناب آزادسازی شده است، گفت: باغ خرمالو نیز در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به کاشت گونه‌های غیرمثمر، تصریح کرد: یک هزار و ۶۰۰ مترمربع زمین آزادسازی شده و برای کاشت درخت مقاوم داغداغان و دو هزار و ۳۰۰ متر برای کاشت درخت غیر مثمر عرعر اختصاص یافته است.

مرتضایی‌نژاد در خصوص کاشت درختان غیرمثمر مقاوم، زیبا و کم نیاز آبی، ادامه داد: اختصاص یک هزار مترمربع برای کاشت «بلوط همیشه سبز» و دو هزار مترمربع برای کاشت «درخت پالونیا» از دیگر اقدامات شده در ناژوان است، البته در این باغات هیچ گونه سطح سختی احداث نخواهد شد و تنها سیستم آبیاری اجرا شده است.

وی تاکید کرد: گونه‌های کاشته شده نیاز آبی بسیار کم داشته و آب مورد نیاز آنها با سیستم آبیاری تحت فشار به حداقل رسیده است.

کد خبر 465168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.