بررسی شکایت داوطلبان کنکور نظام قدیم در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی شکایت جمعی از داوطلبان شرکت در کنکور نظام قدیم در جلسه این کمیسیون گفت که تخلفی در این زمینه احراز نشده است.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که قرار بود با حضور عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی موضوع تأمین ارز و ارز با منشأ خارجی و همچنین استنکاف این بانک از قبول بازرسی سازمان حسابرسی برگزار شود، اظهار کرد: بخشی از پرونده استنکاف نکردن بانک مرکزی نسبت به بازرسی قانونی سازمان حسابرسی که عامل مهمی برای ایجاد شفافیت مالی است، مربوط به سال‌های گذشته است. قرار بود پاسخ آقای همتی نسبت به این پرونده شنیده شود و سپس کمیسیون اصل نود درباره آن تصمیم‌گیری کند که رئیس کل بانک مرکزی در این نشست حضور نیافت.

وی افزود: علی‌رغم حضور مسئولان مربوطه و معاونان بانک مرکزی در این جلسه، تصمیم کمیسیون اصل نود مجلس بر این شد که طبق ماده ۲ فصل دوم صلاحیت و حدود اختیارات کمیسیون مبنی بر امکان ارجاع این پرونده به قوه قضائیه و همچنین گلایه شدید اعضا نسبت به معطل ماندن رسیدگی به پرونده‌هایی با این حجم، رئیس کل بانک مرکزی در نشست آینده، برای ارائه توضیحات حضور یابد و این موضوع به مسئولان بانک مرکزی حاضر در جلسه ابلاغ شد. بر این اساس فرصت دیگری به همتی داده شد تا با حضور در جلسه، درباره این پرونده شفاف‌سازی کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو وصول شکایت جمع کثیری از داوطلبان شرکت در کنکور نظام قدیم آموزشی به این کمیسیون از طرز کار شورای سنجش و آموزش کشور در اعتراض به تصمیم اخیر آن، مبنی بر برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰، این کمیسیون ضمن بررسی ابعاد مختلف موضوع و دعوت از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش، علی‌رغم اظهارنظر مبهم مسئولان مرتبط و غیر مرتبط با موضوع که منجر به سردرگمی و بلاتکلیفی داوطلبان مشمول شده است، اما از آنجایی که تصمیم شورای سنجش و آموزش کشور در خصوص نحوه برگزاری کنکور حسب قانون فصل‌الختام بوده و جلسات آن شورا نیز قانونی و با حضور اعضا تشکیل شده، تخلفی از سوی کمیسیون اصل نود در این خصوص احراز نشد.

خضریان اضافه کرد: هرچند لازم است به مسئولان مذکور در ورود غیر موجه و اعلام نظرات شخصی در مصاحبه‌ها که منجر به ایجاد توقع کاذب در مخاطبان شده است تذکر لازم داده شود. همچنین قرار است تا فردا در صحن علنی گزارش این کمیسیون درباره طرز کار دولت در ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور قرائت شود.

کد خبر 465158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.