جزئیات مصوبات ستاد بحران برای کاهش آلودگی هوا در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بررسی میدانی برای مصرف احتمالی سوخت مازوت و تعطیلی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های آۀوده استان توضیحاتی ارائه داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو، با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان با بیان اینکه برای بررسی میزان مصرف سوخت بازدید ویژه‌ای از نیروگاه‌های برق شهید منتظری و اسلام‌آباد داشته‌ایم، اظهار کرد: از تحقیقات میدانی که به عمل آمد مشخص شد از ابتدای سال تاکنون هیچ گونه سوخت مازوتی مصرف نشده و پلمب‌ها نیز شکسته نشده بود.

وی ادامه داد: حدود یک هفته است کمیته‌ای تشکیل شده که برنامه‌هایی را در جهت پیشگیری از انتشار آلاینده‌های هوا دارد و امروز در این قرارگاه به صورت خاص مصوباتی به منظور پیشگیری از تشکیل آلاینده‌های هوا داشتیم، با توجه به پیش‌بینی ماندگاری و انباشت آلاینده‌ها از فردا تا روز شنبه برای اینکه افراد کمتر در معرض آلاینده‌های هوا کمتر قرار بگیرند، کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا مصوباتی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در کلان‌شهر اصفهان و منطقه مرکزی از جمله نجف‌آباد، شاهین‌شهر، مبارکه، خمینی‌شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل در روز چهارشنبه تعطیل هستند تا از انباشت آلاینده‌ها کاسته شود.

وی با توضیح اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اضافه کرد: عدم فعالیت کوره‌های گچ و آجر، کاهش فعالیت صنایع، اعمال قانون در تردد خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، عدم انجام عملیات عمرانی آلاینده و خاکبرداری و پرهیز از سوزاندن هرگونه ضایعات از جمله دیگر مصوبات است.

کد خبر 465148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.